Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

„Turysto, szanuj Sopot”. Nowa kampania informacyjna nadmorskiego kurortu. Przypomni wypoczywającym o kulturze osobistej

Ewa Andruszkiewicz
Ewa Andruszkiewicz
„Turysto, szanuj Sopot”. Nowa kampania informacyjna nadmorskiego kurortu
„Turysto, szanuj Sopot”. Nowa kampania informacyjna nadmorskiego kurortu UM Sopot
Po walce z niesfornymi „golasami”, bez skrępowania spacerującymi w samych slipach czy kusych strojach kąpielowych po ulicach miasta, przyszedł czas na przypomnienie wypoczywającym, czym jest kultura osobista. Sopot rusza z nową kampanią informacyjną.

„Turysto, szanuj Sopot” - pod takim hasłem ruszyła właśnie w nadmorskim kurorcie nowa kampania informacyjna skierowana zarówno do przyjezdnych, aby spędzając urlop nad morzem pamiętali o dobrych manierach, jak i do mieszkańców, którzy w przypadku niestosownych zachowań gości, mają prawo reagować. W ramach akcji miasto przygotowało dwa tysiące plakatów dwujęzycznych – po polsku i po angielsku, które już wkrótce trafią do zarządców nieruchomości i spółdzielni mieszkaniowych oraz pojawią się na słupach miejskich.

- Mamy ok. 2 mln gości rocznie, w samym sezonie letnim sprzedaje się ponad milion biletów na molo – mówi Jacek Karnowski, prezydent Sopotu. – Popularność miasta cieszy i większość turystów zachowuje się w sposób bardzo kulturalny. Zdarzają się jednak osoby, które robią sobie w Sopocie wakacje nie tylko od pracy, ale także od dobrych obyczajów. Głośno zachowują się w mieszkaniu czy na ulicy przeszkadzając mieszkańcom, nie szanują przestrzeni wspólnej w mieście czy w kamienicach, śmiecą czy załatwiają swoje potrzeby, gdzie popadnie – dodaje.

„Turysto, cieszymy się, że odpoczywasz w Sopocie. To piękne miasto. To miejsce, gdzie my żyjemy. Pamiętaj proszę o tym. Uszanuj nasz dom. Nie hałasuj, szczególnie po godz. 22! Nie śmieć! Dbajmy razem o Sopot!” - czytamy na plakatach, przygotowanych przez władze kurortu.


Czytaj też: „Stop golasom na ulicy”. Sopot kontynuuje walkę z roznegliżowanymi turystami

Poniżej apelu do przyjezdnych, znajduje się także informacja dla mieszkańców - „Widzisz coś niepokojącego – reaguj!” oraz numery telefonów do straży miejskiej i na policję.

Plakaty, które już wkrótce trafią do zarządców nieruchomości i spółdzielni mieszkaniowych oraz pojawią się na słupach miejskich, mogą pobierać także zainteresowani kampanią mieszkańcy kurortu. Od poniedziałku dostępne są w punkcie informacji w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w Informacji Turystycznej.

Zobacz: Wakacyjny savoir-vivre. O jakich zasadach warto pamiętać podczas wakacyjnego wyjazdu?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki