Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Urząd Regulacji Energetyki ostrzega: nie daj się nabrać - URE nie prowadzi akcji informacyjnej dotyczącej cen energii

OPRAC.:
Daniel Nawrocki
Daniel Nawrocki
Wideo
od 16 lat
Dostałeś list „Zawiadomienie energetyczne”, wystawione przez „Regulację Energetyki” z symbolem przypominającym pieczęć urzędową? Uważaj, to próba oszustwa - ostrzegają specjaliści z Urzędu Regulacji Energetyki. Niesttey, pierwsze ofiary już są.

Ostrzeżenie konsumenckie: nie daj się nabrać - URE nie prowadzi akcji informacyjnej dotyczącej cen energii

Mieszkańcy Mazowsza i Wielkopolski w ostatnim czasie mogli znaleźć w swoich skrzynkach na listy „Zawiadomienie energetyczne”, wystawione przez podmiot podpisujący się jako „Regulacja Energetyki” i posługujący się znakiem, który ma przypominać pieczęć urzędową wykorzystującą wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej.

- Po takim zawiadomieniu, które mogło wzbudzić przekonanie odbiorcy, że pismo ma charakter urzędowy oraz wywołać zaniepokojenie rzekomo zapowiadanymi podwyżkami cen energii, mieszkańcy otrzymywali ulotki dotyczące możliwości skorzystania z oferty, która ma umożliwić zmniejszenie zużycia energii, a co za tym idzie wpłynie na obniżenie rachunków za prąd. Takie działania mogą być oceniane jako zmierzające do osiągnięcia korzyści majątkowej przez wprowadzanie odbiorców w błąd (w szczególności przez wywołanie skojarzenia, że pismo może pochodzić od niezależnego regulatora rynku - Urzędu Regulacji Energetyki), co mogłoby doprowadzić do skorzystania z przedstawianej oferty - informuje URE.

Osoby, które spotkały się z takimi lub podobnymi przekazami, proszone są o szczególną ostrożność przy weryfikacji ofert i oferentów. Zawsze, gdy taka korespondencja trafi do skrzynki o charakterze marketingowym, przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z oferty warto poddać ją uważnej analizie i zweryfikować wszystkie zawarte w niej informacje, a także sprawdzić w dostępnych źródłach, czy podpisujące się pod ofertą podmioty zajmują się świadczeniem określonych usług i czy ich działanie nie budzi Państwa zastrzeżeń.

W przypadku wątpliwości i pytań każdy obywatel może uzyskać bezpłatną pomoc i poradę:

  • dotyczącą stosunków z przedsiębiorstwami energetycznymi w Punkcie Informacyjnym dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych w Urzędzie Regulacji Energetyki.
  • u miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, którzy działają przy samorządzie terytorialnym.
  • w organizacjach konsumenckich, takich jak np. Federacja Konsumentów czy Stowarzyszenie Ochrony Konsumentów Aquila.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki