Wynik operacyjny Baltic Hub w 2023 roku to 2 050 813 TEU.
– W minionym roku odnotowaliśmy przeładunki na poziomie 2,05 mln TEU, potwierdzając dynamiczny rozwój i innowacyjność naszego terminala. Świętowaliśmy również przeładowanie 20-milionowego kontenera, co było dla nas kolejnym kamieniem milowym. Rozbudowa terminala T3, zakup nowych suwnic RTG i uruchomienie serwisu oceanicznego FAL1 we współpracy z grupą CMA CGM to kolejne, ważne kroki, które umacniają naszą pozycję zarówno na rynku krajowym, jak i globalnym – mówi Charles Baker, dyrektor generalny Baltic Hub.
Rekordy
- Ubiegły rok zapisał się rekordami wydajności oraz pod względem załadunku ciężarówek i pociągów.
- W sierpniu w Baltic Hub obsłużono rekordową liczbę ciężarówek w ciągu jednego dnia - 2 811, przy średniej ok. 2 000.
- We wrześniu w terminalu odnotowano rekord przeładunków na pojedynczym zawinięciu. Na statku Marit Maersk wykonano aż 13 195 ruchów. Kolejny rekord padł w listopadzie – 6 592 ruchy na jednej zmianie.
- W jednym z ostatnich tygodni roku w ciągu tygodnia w Baltic Hub przeładowano aż 8 201 kontenerów, przy średniej rocznej 6 500 kontenerów tygodniowo.
- Ruch ciężarówek osiągnął liczbę ponad 580 000.
- Baltic Hub obsłużył ponad 600 statków, w tym 105 oceanicznych, jednych z największych na świecie.
Budowa terminala T3
Przez cały ubiegły rok trwała budowa terminalu T3, rozpoczęta w listopadzie 2022. Powstała sztuczna wyspa o powierzchni 36 ha, na której zlokalizowany będzie plac manewrowo-składowy. Zakończono prace pogłębiarskie.
Terminal T3 wyposażony będzie w 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do załadunku i rozładunku największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG, które będą zdalnie obsługiwane przez operatorów w ergonomicznie zaprojektowanych stanowiskach. Po zakończeniu inwestycji Baltic Hub osiągnie zdolność przeładowania do 4,5 mln TEU rocznie.
Nowy serwis oceaniczny FAL1
Baltic Hub rozszerzył w 2023 roku współpracę z grupą CMA CGM. Od maja cały polski wolumen przewozów CMA CGM został skonsolidowany w Baltic Hub, obejmując zarówno trasy dalekomorskie, jak i krótkodystansowe. W październiku grupa CMA CGM podjęła decyzję o rozszerzeniu na Baltic Hub swojego flagowego serwisu oceanicznego – French Asia Line 1 – łączącego Koreę i Chiny z Europą. W ramach nowo uruchomionego serwisu do Gdańska zawinął największy na świecie statek kontenerowy zasilany LNG – CMA CGM Concorde – o imponujących wymiarach 400 m długości i 62 m szerokości oraz pojemności około 23 000 TEU.
Postępująca automatyzacja
Baltic Hub podąża za światowymi trendami w branży. Stawia na automatyzację przeładunków. Park maszyn wzbogacił się o 10 elektrycznych suwnic placowych RTG, które będą pracowały w trybie automatycznym w 2024 roku. Pola składowe, w których będą poruszać się suwnice, będą wyposażone w kontrolę dostępu, ogrodzenie i bramki.
– Patrząc w przyszłość, planujemy kontynuować naszą ścieżkę wzrostu i innowacji, skupiając się na rozbudowie infrastruktury, rozszerzaniu sieci partnerstw globalnych oraz wdrażaniu zaawansowanych technologii. Naszym celem jest dalsze zwiększanie efektywności operacyjnej i osiąganie zrównoważonego rozwoju – dodaje Charles Baker.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?