Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomorskie Centrum Informacji Turystycznej najlepsze w kraju

Kazimierz Netka
Przemek Świderski
Obsługa turystów na najwyższym poziomie, kompetentna i profesjonalna kadra oraz nowocześnie wyposażony obiekt to wszystko zdecydowało o sukcesie Pomorskiego Centrum Informacji Turystycznej w konkursie na najlepsze centrum obsługi turystów.

Nagrody wręczono 23 września w Warszawie podczas uroczystej gali zorganizowanej z okazji 50-lecia funkcjonowania systemu informacji turystycznej w Polsce. W konkursie brały udział centra informacji z całego kraju podzielone zgodnie z systemem certyfikacji na kategorie od jednej do czterech gwiazdek.

- Pierwsze miejsce w tak prestiżowym konkursie bardzo nas cieszy i mobilizuje do jeszcze bardziej intensywnych działań, ważnym jest utrzymanie wysokiego poziomu w kolejnych latach, a nadrzędnym celem jest zadowolenie turystów odwiedzających PCIT – komentuje Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej (PROT).

PROT zarządza na co dzień Centrum, przy wsparciu Gdańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.

Warto przypomnieć, że powstanie Pomorskiego Centrum Informacji Turystycznej to jeden z efektów realizacji projektu Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego, dofinansowanego ze środków RPO.

– To przedsięwzięcie pokazuje w jaki sposób należy zagospodarowywać zabytkowe obiekty, by dzięki dodatkowej funkcji służyły mieszkańcom i turystom – zauważa Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. Cały projekt poza wykreowaniem centrum it, jest przykładem wykorzystania najnowocześniejszych technologii i rozwiązań ułatwiających turyście poznanie naszego regionu. Dzięki środkom unijnym rozwijamy się i możemy zaoferować ciekawą, pomorską ofertę.

Utworzenie PCIT zostało docenione już wcześniej, w ogólnopolskim konkursie „Innowator”, organizowanym od 6 lat, przez Centrum im. Adama oraz partnerów, m.in. KPMG oraz Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Celem „Innowatora” jest promocja projektów samorządowych, które w innowacyjny i efektywny sposób służą lokalnym społecznościom. Więcej wiadomości znajduje się na stronie internetowej: http://konkursinnowator.pl/pl .

Zintegrowany System Informacji Turystycznej Województwa Pomorskiego, którego centrum znajduje się właśnie w Bramie Wyżynnej, uhonorowany został w kategorii projektów promocyjnych. Projekt otrzymał też branżową nagrodę Digital Signage Trends 2012 - informuje Małgorzata Pisarewicz, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego

Zdaniem Marty Chełkowskiej, dyrektor Departamentu Turystyki i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, prezes zarządu Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, bez zaangażowania wielu podmiotów i bez wsparcia środków Unii Europejskiej, nie byłoby szans na zrealizowanie tego projektu. Samorząd województwa pomorskiego zrealizował część informatyczną przedsięwzięcia. Muzeum Historyczne Miasta Gdańska zmodernizowało Bramę Wyżynną. Znajdujące się w tej Bramie, Pomorskie Centrum Informacji Turystycznej, zarządzane przez PROT i GOT, jest wizytówką regionu przyczyniającą się do budowy marki: Pomorskie.

[email protected]

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki