- Odnosimy wrażenie, że w dotychczasowej dyskusji na temat tej trasy głos przedsiębiorców i ekspertów z dziedziny komunikacji był niesłyszany - tłumaczył inicjatywę Franciszek Rogowicz, przewodniczący POIIB.
- Słyszymy od przedsiębiorców z północnych dzielnic, że po otwarciu Tunelu pod Martwą Wisłą dojazd do pracy zajmuje godzinę a nawet półtorej, dlatego Droga Zielona i tunel pod Pachołkiem to bardzo potrzebna inwestycja - dodawał Zbigniew Canowiecki, prezes zarządu Pracodawców Pomorza.
Przedsiębiorcy są zgodni - odpowiednia komunikacja jest konieczna dla utrzymania istniejących i rozwoju nowych miejsc pracy, co można zaobserwować chociażby w Oliwie.
Brakującymi fragmentami Drogi Zielonej jest tzw. ul. Nowa Spacerowa z tunelem pod Pachołkiem (z ewentualnym przedłużeniem ulicą Nową Kielneńską do Obwodnicy Metropolitalnej) oraz tzw. Zielony Bulwar - czyli odcinek od Ergo Areny przez nadmorskie dzielnice do Tunelu pod Martwą Wisłą.
- Nowa Spacerowa i tunel pod Pachołkiem, już praktycznie nie budzą żadnego społecznego sprzeciwu. Ostatnio te inwestycję poparło 7 tys. mieszkańców Osowej. Większy opór mieszkańców budzi odcinek nadmorski, dlatego zaproponowaliśmy jednojezdniowy, przyjazny pieszym projekt „Zielonego Bulwaru" - podkreślał Jan Kosiedlowski, przewodniczący IPB, który przygotowaywał koncepcję Bulwaru dla władz Gdańska.
Nowa Spacerowa z tunelem ma być dwujezdniową trasą z dwoma pasami ruchu w obie strony. Potem na Bulwarze droga ma zwężać się do jednej jezdni, by znów dwiema biec na odcinku od skrzyżowania al. Jana Pawła II i Hallera do wjazdu do tunelu pod Martwą Wisłą.
- Skrócenie długości drogi o 5 proc, czasu przejazdu od obwodnicy do północnych dzielnic o 15-17 proc., poprawa bezpieczeństwa polegająca na „wyciągnieciu” znacznej liczby samochodów z małych uliczek - to tylko niektóre z zalet budowy Drogi Zielonej, kóre podkreślał gość środowego spotkania, dr hab. inż. Kazimierz Jamroz z Katedry Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej.
Przedsiębiorcy chcą, aby budowa Nowej Spacerowej i tunelu pod Pachołkiem związana była jednocześnie z rewitalizacją Starej Oliwy i Opactwa Cystersów, o co mocno zabiega również ks. abp. metropolita Gdański Sławoj Leszek Głódź.
Czytaj więcej na ten temat:
Arcybiskup Głódź poparł Drogę Zieloną w Gdańsku. Radni PiS mają kłopotNa spotkaniu pojawili się także przedsiębiorcy z Jelitkowa, w pobliżu terenu których Droga Zielona miałaby przebiegać. Obawiają się oni, podobnie jak mieszkańcy nadmorskich dzielnic, że Zielony Bulwar zostanie rozjeżdzony przez ruch tranzytowy, kierujący się z i do tunelu pod Martwą Wisłą.
- Dlatego zaproponowaliśmy Zielony Bulwar - z dużą liczbą skrzyżowań i przejść dla pieszych, wątpię żeby kierowcy tirów chcieli tędy jeździć - odpowiadał wiceprezydent Gdańska Wiesław Bielawski.
Maciej Pietrzak
ZDJĘCIA: Karolina Misztal
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?