Obrotnica nr 2 w Porcie Gdynia
Prace przy budowie obrotnicy nr 2 w Porcie Gdynia weszły w kolejny etap. Aktualnie toczą się prace przy Nabrzeżu Gościnnym, gdzie od końca listopada zeszłego roku trwa rozbiórka.
Znikają stare, 10-tonowe płyty umocnienia dna – do tej pory sześcioosobowa ekipa nurków wydobyła ich już sto czterdzieści!
źródło: www.port.gdynia.pl
Obrotnica nr 2 ma być krokiem milowym dla rozwoju Portu Gdynia. Powstaje ona w ramach programu Port Gdynia 2030. Powinna być gotowa do obsługi większych statków, w tym przede wszystkim kontenerowców, w drugim kwartale 2018 roku.
Czytaj także:
Budowa obrotnicy nr 2 w Porcie Gdynia
Pierwszym konkretnym krokiem było wydobycie różnego rodzaju ferromagnetyków w ilości ponad tysiąca sztuk. Obecnie trwają już prace rozbiórkowe, polegające na demontażu płyt umocnienia dna stanowiska prób na uwięzi przy Nabrzeżu Gościnnym, które rozpoczęły się 27 listopada 2017 roku. Prace wykonywane są pod wodą przez sześciu nurków, którym w krótkim okresie czasu udało się wydobyć 140 płyt umocnienia dna. Masa jednej takiej płyty mieści się w granicach około 10 ton. Łącznie w tym czasie wydobyto płyty o całkowitej masie około 1400 ton. Prowadzone są również prace rozbiórkowe na powierzchni, które zostały zrealizowane w ponad 30 procentach. Zdemontowano już oczep żelbetowy, polery i drabinki oraz odbojnice. W najbliższym miesiącu będą wyrywane pale żelbetowe. Pierwsza skrzynia z rozbieranego Pirsu III (Nabrzeże Gościnne) zostanie wyjęta w styczniu 2018 roku. Są to obiekty o imponujących wymiarach - jedna skrzynia ma ponad 9 metrów wysokości i podstawę o wymiarach 18,5 x 6 metrów. Łącznie zostanie usuniętych 13 skrzyń. Trzy skrzynie, z powodu złego stanu technicznego, będą zutylizowane, natomiast pozostałe 10 zostanie wykorzystanych do dalszych inwestycji planowanych przez Port Gdynia.
Wszystko na temat
- Nowa obrotnica, pogłębienie basenów portowych i podejścia do 16,5 metra oraz budowa nowego terminalu promowego to przyszłość Portu Gdynia, którą tworzymy na podobieństwo inżyniera Tadeusza Wendy- stwierdza Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Realizacja wspomnianych inwestycji to nowa karta historii Portu Gdynia, która będzie atrybutem do zmierzenia się z konkurencją na portowym rynku Morza Bałtyckiego.
Największy kontenerowiec na świecie w Gdańsku [WIDEO, ZDJĘCIA]
Luksusowa rezydencja Jana Kulczyka na sprzedaż
TOP 100 najlepszych firm na Pomorzu
W te niedziele 2018 roku sklepy będą zamknięte - daty
Abonament RTV 2018 - stawki, zniżki, terminy
Tyle zarabiają pracownicy w Polsce i regionie [lista płac]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?