Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obrotnica nr 2 w Porcie Gdynia. Kolejny etap prac nad obrotnicą, która obsłuży większe statki. Ma być gotowa w II kw. 2018 [zdjęcia, wideo]

Sara Nowak
Obrotnica nr 2 w Porcie Gdynia
Obrotnica nr 2 w Porcie Gdynia Tadeusz Urbaniak/www.port.gdynia.pl
Port Gdynia rozwija się dynamicznie, o czym świadczą wyniki za 2017 rok. Spółka w ubiegłym roku ustaliła swój nowy rekord, obsługując ładunki ważące łącznie 21,225 mln ton. Oznacza to aż 9-procentowy wzrost w porównaniu do statystyki za zeszły rok. Nowe inwestycje mają się przyczynić do jeszcze większego wzrostu znaczenia gdyńskiego portu. Dzięki nowej infrastrukturze gdyński port już za kilka miesięcy będzie mógł obsłużyć większe statki niż do tej pory, m.in. kontenerowce.

Obrotnica nr 2 w Porcie Gdynia

Prace przy budowie obrotnicy nr 2 w Porcie Gdynia weszły w kolejny etap. Aktualnie toczą się prace przy Nabrzeżu Gościnnym, gdzie od końca listopada zeszłego roku trwa rozbiórka.

Znikają stare, 10-tonowe płyty umocnienia dna – do tej pory sześcioosobowa ekipa nurków wydobyła ich już sto czterdzieści!

źródło: www.port.gdynia.pl

Obrotnica nr 2 ma być krokiem milowym dla rozwoju Portu Gdynia. Powstaje ona w ramach programu Port Gdynia 2030. Powinna być gotowa do obsługi większych statków, w tym przede wszystkim kontenerowców, w drugim kwartale 2018 roku.

Czytaj także:

Budowa obrotnicy nr 2 w Porcie Gdynia

Pierwszym konkretnym krokiem było wydobycie różnego rodzaju ferromagnetyków w ilości ponad tysiąca sztuk. Obecnie trwają już prace rozbiórkowe, polegające na demontażu płyt umocnienia dna stanowiska prób na uwięzi przy Nabrzeżu Gościnnym, które rozpoczęły się 27 listopada 2017 roku. Prace wykonywane są pod wodą przez sześciu nurków, którym w krótkim okresie czasu udało się wydobyć 140 płyt umocnienia dna. Masa jednej takiej płyty mieści się w granicach około 10 ton. Łącznie w tym czasie wydobyto płyty o całkowitej masie około 1400 ton. Prowadzone są również prace rozbiórkowe na powierzchni, które zostały zrealizowane w ponad 30 procentach. Zdemontowano już oczep żelbetowy, polery i drabinki oraz odbojnice. W najbliższym miesiącu będą wyrywane pale żelbetowe. Pierwsza skrzynia z rozbieranego Pirsu III (Nabrzeże Gościnne) zostanie wyjęta w styczniu 2018 roku. Są to obiekty o imponujących wymiarach - jedna skrzynia ma ponad 9 metrów wysokości i podstawę o wymiarach 18,5 x 6 metrów. Łącznie zostanie usuniętych 13 skrzyń. Trzy skrzynie, z powodu złego stanu technicznego, będą zutylizowane, natomiast pozostałe 10 zostanie wykorzystanych do dalszych inwestycji planowanych przez Port Gdynia.

Wszystko na temat

- Nowa obrotnica, pogłębienie basenów portowych i podejścia do 16,5 metra oraz budowa nowego terminalu promowego to przyszłość Portu Gdynia, którą tworzymy na podobieństwo inżyniera Tadeusza Wendy- stwierdza Grzegorz Dyrmo, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Realizacja wspomnianych inwestycji to nowa karta historii Portu Gdynia, która będzie atrybutem do zmierzenia się z konkurencją na portowym rynku Morza Bałtyckiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki