Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Którędy przebiegać będzie trasa obwodnicy Starogardu Gdańskiego?

Ewa Macholla
Starogardzianie chcą obwodnicy miasta, ale problemem jest trasa planowanej drogi
Starogardzianie chcą obwodnicy miasta, ale problemem jest trasa planowanej drogi Archiwum
90 proc. badanych mieszkańców Starogardu Gdańskiego opowiedziało się za budową obwodnicy miasta. Problem dotyczy jednak trasy, którędy miałaby ona przebiegać.

Ankieterzy z sopockiej Pracowni Badań Społecznych zapytali ponad 1200 mieszkańców m.in. o to, czy są za odciążeniem ruchu w centrum stolicy Kociewia. Aż 90 proc. pytanych uznało, że droga jest konieczna. Zdaniem ankietowanych, najlepszym wariantem obwodnicy jest wariant trzeci.

- Badanie opinii publicznej nie polega na ankietowaniu wyłącznie osób bezpośrednio związanych z tematem - przyznaje Grzegorz Długosz z firmy Transprojekt. - By uzyskać obiektywną ocenę, ankietę przeprowadza się według ściśle określonego klucza.

Czytaj też: Gorąco wokół obwodnicy Starogardu Gdańskiego

W Starogardzie odbyły się spotkania, na których projektanci przyszłej obwodnicy zaprezentowali szczegółowy przebieg obwodnicy w wariantach I, II i III, wraz z węzłami i drogami dojazdowymi.

Planowana droga w I i II wariancie będzie miała dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. W wariancie III pobiegnie w układzie 2+1 z naprzemiennymi podwójnymi pasami ruchu. - Układ 2+1 wynika z ekonomicznej analizy wariantu trzeciego - wyjaśnia Grzegorz Długosz. - Obwodnica w tym przypadku jest najdłuższa i najbardziej oddalona od miasta. Będzie zatem mniej obciążona ruchem niż w wariantach I i II, które biegną bliżej Starogardu.

Na spotkaniach poświęconych budowie obwodnicy mieszkańcy chcieli m.in. wiedzieć, jak przebiega procedura wykupu gruntów i jakie przepisy regulują zasady ustawiania ekranów zabezpieczających.

Do końca roku Transprojekt ma przedstawić gotowe opracowanie studium techniczno- ekonomiczno-środowiskowego dla trzech wariantów obwodnicy miasta. Następnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybierze ostateczny wariant przebiegu drogi. Zakończenie budowy obwodnicy Starogardu Gdańskiego planowane jest na drugą połowę 2023 roku.

Więcej na ten temat przeczytasz w poniedziałkowym (26.09.2016r.) papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" albo kupując e-wydanie gazety.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki