Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejna zmiana organizacji ruchu w okolicy Bramy Wyżynnej. Mieszkańcy skarżą się na złe oznakowanie przystanków i spore opóźnienia autobusów

Kamil Kusier
Kamil Kusier
Kolejna zmiana organizacji ruchu w okolicy Bramy Wyżynnej!
Kolejna zmiana organizacji ruchu w okolicy Bramy Wyżynnej! Przemyslaw Swiderski
We wtorek 21 września 2021 roku od godzin porannych wprowadzone zostały kolejne zmiany w organizacji ruchu w okolicy Bramy Wyżynnej. W kierunku al. Armii Krajowej możliwy będzie skręt z ul. Okopowej z dwóch pasów ruchu, co powinno usprawnić przepustowość ulicy. Jak informuje Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, taka organizacja ruchu utrzyma się do końca prac, a więc do grudnia 2021 roku.

Trwające prace nad budową przejścia naziemnego na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku są sporą uciążliwością dla mieszkańców, turystów, a także dla kierowców komunikacji miejskiej, którzy wskutek wprowadzonych zmian w ruchu muszą zmagać się od kilku do nawet kilkudziesięciu minut opóźnieniu w kursowaniu autobusów.

- Blisko pół godziny opóźnienia miał ostatnio autobus do Pruszcza Gdańskiego. Brak jakichkolwiek informacji, a także przeniesione przystanki i niejasne ich oznakowanie to tylko jedno z kilku udziwnień jakie zafundowało nam miasto - mówi Mikołaj Zdybowicz, który, jak podkreśla, kilka razy w miesiącu odwiedza Gdańsk.

Budowa przejścia naziemnego. Utrudnienia na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku

Zdaniem Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, naziemne przejście ma zwiększyć bezpieczeństwo i komfort mieszkańców, a także jest częścią sukcesywnie realizowanej polityki miasta tj. przywrócenia Śródmieścia pieszym.

Dotychczas w ramach prowadzonych inwestycji powstało już m.in. skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Łąkowej i drugie na ul. Chmielnej.

Zastrzeżenia mieszkańców Gdańska wzbudza również złe oznakowanie terenu budowy przejścia i przystanków autobusowych. Jako przykład wskazują chociażby przeniesiony przystanek autobusowy "Brama Wyżynna", przy którym umieszczone są równolegle dwa znaki C-13 + C16, oznaczające ciąg pieszo-rowerowy, z czego jeden znak sygnalizuje, że ruch pieszych odbywa się po prawej stronie chodnika, zaś drugi znak, że zarówno rowerzyści, jak i piesi mają do dyspozycji całą przestrzeń chodnika.

- Duże skupisko ludzi na przystanku na pewno nie ułatwia drogi rowerzystom, ale również i dla nas pieszych stwarza spore ryzyko. Przeniesienie przystanku w stronę ulicy Okopowej dla tylko części linii kursujących tą trasą uważam za nieodpowiedzialne ze strony ZTM. Nie wzięto w ogóle pod uwagę ani bezpieczeństwa, ani komfortu podróżnych, nie mówiąc już o kiepskim oznakowaniu przystanków - mówi Marta Twaróg, mieszkanka Gdańska.

Kolejna zmiana organizacji ruchu w okolicy Bramy Wyżynnej!

Kolejna zmiana organizacji ruchu w okolicy Bramy Wyżynnej. M...

Kto odpowiada za oznakowanie przystanków na czas trwania budowy?

- Za oznakowanie terenów przy placach budowy prowadzonych przez DRMG odpowiada wykonawca. Dla każdej inwestycji opracowywany jest projekt tymczasowej organizacji ruchu - mówi Izabela Kozicka-Prus z UM Gdańsk i dodaje, że po zgłoszeniu błędnego oznakowania przez Dziennik Bałtycki wprowadzono zmiany w oznakowaniu.

Jak dodaje Urząd Miasta, nikt z mieszkańców ani turystów nie zgłaszał do tej pory zastrzeżeń co do reorganizacji ruchu na wysokości Bramy Wyżynnej, ani też nie zgłaszano problemu dotyczącego złego oznakowania terenu budowy przejścia naziemnego.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki