Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Miszewo, Banino: Ankieta ws. Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta przerwana. Groźby i awantura

Janina Stefanowska
W czwartek, 29 maja 2014, mieszkańcy Miszewa, Banina, Pępowa i Miszewka mogli składać ankiety w sprawie najnowszej korekty Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Przyjmowanie ankiet został jednak przerwane ok. godz. 17.30 ze względu na groźby wobec osób nadzorujących ankietowanie.

W czwartek po południu przerwano ankietowanie w sprawie korekty OMT, przeprowadzane na zlecenie GDDKiA w Gdańsku.
- W Baninie młody mężczyzna lat około 25 podczas oddawania ankiety wylegitymował się dowodem osobistym z miejscem zameldowania spoza wyznaczonego rejonu tj. Miszewa, Miszewka, Banina i Pępowa. Poproszony o udokumentowanie prawa do oddania głosu w formie aktu notarialnego, okazał zaświadczenie, że jego dowód z aktualnym miejscem zameldowania jest w trakcie wyrabiania - mówił Piotr Michalski, rzecznik gdańskiej GDDKiA. - Osoba ankietująca odmówiła przyjęcia ankiety, gdyż na zaświadczeniu nie było adresu. Usłyszała obraźliwe zarzuty, po czym mężczyzna rzucił jej zgniecioną ankietą w twarz.

Mniej więcej w tym samym czasie w Miszewie wystąpiła inna sytuacja.
Około 40-letni mężczyzna w sposób ordynarny i niekulturalny sposób zaczął wyrażać opinię na temat sposobu ankietowania i zaczął straszyć wezwaniem policji.

Więcej na ten temat na stronie kartuzy.naszemiasto.pl

Obwodnica Metropolitalnej Trójmiasta - spotkanie w Miszewie

Najpierw było spotkanie w Baninie, ostatnio przyszła kolej na Miszewo. Mieszkańcy tych wsi mogli obejrzeć kolejną korektę przebiegu planowanej Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Miszewo leży w tzw. Żukowskim Korytarzu Inwestycyjnym, mieszkańcy niecierpliwie czekają na decyzje.

Projektant Dariusz Jarysz przedstawił przebieg korekty drogi zaproponowany na skutek wniosku miszewskiej firmy Hydromega do centrali GDDKiA. Obejmuje on 5-kilometrowy odcinek w rejonie Miszewa. Odsuwa drogę od nieruchomości Hydromegi, nie narusza też posesji kolejnej, Ashland, która ma szerokie plany rozwoju.

Czytaj także: Korekta OMT. Nowy projekt nie spodobał się mieszkańcom Banina [ZDJĘCIA]

- Przygotowując tę korektę, wzięliśmy pod uwagę wszystkie wcześniejsze uwagi dotyczące propozycji zmian, począwszy od studium korytarzowego aż po ubiegłoroczne spotkanie tu, w Miszewie - mówi projektant. - Zmieniliśmy kąt skrętu drogi, zaplanowaliśmy bezkolizyjny przejazd z drogą gminną, przełożyliśmy drogę powiatową, by zachować jej ciągłość. Wzdłuż drogi ekspresowej powstanie ciąg rowerowo-pieszy, a pas drogowy jest w tej chwili tak zaprojektowany, że w przypadku budowy trzeciej jezdni nie będzie konieczności poszerzania drogi.

Jednak korekta IA_4 ingeruje w istnienie zakładu Metrowag, a razem z nim - kilku firm mieszczących się na jej terenie i zatrudniających około 50 osób. Narusza parking i plac manewrowy firmy Lamel.

Z sali padło pytanie - dlaczego jedną firmę się ratuje, a inne burzy? I to ono oddaje sens wczorajszej dyskusji. Bo z obecnością drogi ekspresowej w sąsiedztwie Miszewa mieszkańcy się już pogodzili - nikt nie oponował przeciwko jej budowie. Ale ludzie domagali się odpowiedzi na pytania - kiedy zapadną ostateczne decyzje, jakie są gwarancje, że droga w ogóle powstanie i wskazywali, że oczekują lepszych rozwiązań komunikacyjnych.
[email protected]

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki