Jak zapewnia producent H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych, nowe składy będą się wyróżniać nowoczesną aranżacją wnętrza, ergonomicznymi fotelami, diodowym oświetleniem oraz monitorami z informacją dla pasażerów. Wagony połączone będą tzw. przejściami ciśnieniowo szczelnymi, które znacznie obniżą hałas. Zamówiony tabor pojedzie jako TLK, czyli relacja pospieszna, nie ekspresowa. Ma być przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych i przewozu rowerów.
- Codziennie oferujmy w swoich pociągach średnio ponad 60 tys. miejsc, ten zakup pozwoli zwiększyć tę pulę o dodatkowe 1,5 tys. - zapowiada Janusz Malinowski, prezes spółki PKP Intercity.
Wartość projektu to 175 mln zł brutto, z czego połowa pochodzi z funduszy Unii Europejskiej. To tylko niewielka część wartych łącznie 580 mln euro inwestycji Intercity związanych z poprawą stanu taboru. Tylko w tym roku wykonano naprawy 890 wagonów.
Nowe wagony przystosowane będą do rozwijania prędkości co najmniej 160 km/h. Kiedy więc pojedziemy szybciej?
- Już teraz podróż z Tczewa do Poznania z ok. 5 godzin udało nam się skrócić do 3,5 godziny, docelowo cały przejazd z Gdańska do Poznania trwać będzie ok. 3 godzin - zapowiada Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych.
Dodaje też, że ten odcinek będzie gotowy najprawdopodobniej pod koniec 2014 roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?