Przesadziłeś z alkoholem? Oto kilka wskazówek, by następnego...

    Przesadziłeś z alkoholem? Oto kilka wskazówek, by następnego dnia czuć się lepiej

    Paula Goszczyńska

    Echo Dnia Świętokrzyskie

    Aktualizacja:

    Echo Dnia Świętokrzyskie

    Przesadziłeś z alkoholem? Oto kilka wskazówek, by następnego dnia czuć się lepiej

    ©pixabay.com

    Spotkania w gronie rodziny i przyjaciół sprzyjają ucztom zakrapianym alkoholem. Nie ma w tym nic złego, ale czasem zdarza nam się przesadzić z ilością mocnych trunków. Co wtedy i dlaczego czujemy się źle?
    Przesadziłeś z alkoholem? Oto kilka wskazówek, by następnego dnia czuć się lepiej

    ©pixabay.com

    Sam mechanizm jest dość skomplikowany, ponieważ składa się na niego kilka problemów związanych ze spożyciem alkoholu. Borykamy się wtedy z odwodnieniem oraz znacznym obciążeniem wątroby. Do tego dochodzi zaburzenie przemieszczenia płynów oraz zaburzenie energetyczne, ponieważ wraz z alkoholem dostarczyliśmy organizmowi masę pustych kalorii.

    To wszystko razem się kumuluje i wtedy pojawia się kac.
    Oczywiście, wszystko zależy od tego, w jakim tempie spożywamy alkohol, czy nasza wątroba i jej mechanizmy są sprawne oraz czy pije kobieta czy mężczyzna. Bo tutaj warto zaznaczyć, że mężczyźni wolniej metabolizują alkohol niż kobiety.

    Podobnie jak w przypadku przejedzenia, warto na drugi dzień zastosować lekkostrawną dietę. Pomogą duże ilości wody, która uzupełni składniki mineralne, samodzielnie przygotowany napój izotoniczny, sok pomidorowy zawierający dużo potasu, a także soki owocowe rozcieńczone z wodą i woda z miodem oraz cytryną. Kołem ratunkowym okażą się także domowe kiszonki - sok z kapusty oczyszczający wątrobę, fermentowane przetwory mleczne, na przykład kefir i maślanka, lekkostrawne jedzenie, a nawet doraźnie zastosowane tabletki witaminowe, zwłaszcza zawierające witaminę C.

    Pamiętajmy także o potasie i magnezie - w tym przypadku z łatwością znajdziemy gotowe preparaty zawierające te mikroelementy. Zjedzmy również delikatny posiłek, może być rosół, ale lekki i chudy. Ważne, żeby dostarczyć organizmowi ciepłe, lekkostrawne posiłki.




    POLECAMY RÓWNIEŻ:

    Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia




    Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

    Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

    Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

    Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

    Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

    Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę



    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Zapytaj lekarza

    1 3 4 5 ... 17 »
    28 stycznia

    Światowy Dzień Trędowatych

    zobacz więcej »