„Dość” mówią radni z dzielnicy Za Cukrownia. Oczekują od ratusza zmian w organizacji ruchu w rejonie Dworca Lublin oraz dworca PKP. Chodzi zlikwidowanie korków.
- Problem istnieje non-stop ponieważ jest tam bardzo duży ruch pojazdów, natomiast nasila się np. w momencie przyjazdu pociągu. Ulica zwyczajnie korkuje się - mówi Lidia Kasprzak – Chachaj, przewodnicząca rady dzielnicy Za Cukrownią.
Dzielnicowi radni skierowali w tej sprawie pismo do lubelskiego ratusza.
- W związku z oddaniem do użytku dworca metropolitalnego powstał problem z przejezdnością ulicy 1 Maja – informują. I opisują: - Kierowcy, którzy chcą wyjechać są blokowani przez tych wyjeżdżających ponieważ ci akurat mają pierwszeństwo (na jezdni dopuszczono parkowanie pojazdów). Są to zarówno członkowie rodzin, którzy przyjeżdżają po swoich krewnych jak i pojazdy typu taxi.
- I pojawiają się nerwy u zablokowanych kierowców: krzyczą, przeklinania, machania rękami to codzienność – uzupełnia Kasprzak – Chachaj.
Kierowcy parkują, gdzie się tylko da. Nie patrzą na przepisy.
- Od początku marca wystawiliśmy, za nieprawidłowe parkowanie, 119 mandatów na kwotę 12,3 tys. zł – wylicza Sylwia Kuc z lubelskiej Straży Miejskiej. I uzupełnia: - Chodzi o pl. Dworcowy oraz ulice: Dworcową, Gazową, Pocztową, 1 Maja, Młyńską.
Funkcjonariusze udzielili też 7 pouczeń.
Zdaniem dzielnicowych radnych sytuację mogą poprawić dodatkowe znaki drogowe na 1 Maja. – Wprowadzenie zakazu parkowania na jezdni, co w znaczący sposób udrożni przejazd – mówi Kasprzak – Chachaj.
Ratusz zapewnia, że przeanalizuje propozycję dzielnicy Za Cukrownią.
- Niemniej jednak już podjęliśmy działania, które mają na celu udrożnić ruch w rejonie ul. 1 Maja – przekonuje Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza. I wskazuje: - Przygotowany projekt stałej organizacji ruchu zakłada ustawienie na ul. Pocztowej (na początkowym i końcowym jej odcinku) znaków B-35 (zakaz postoju) z wyłączeniem zatok postojowych. Projekt został już przekazany do Zarządu Dróg i Mostów celem realizacji.
Dzielnica Za Cukrownią chce też większej liczby znaków informujących o możliwości zostawienia auta na parkingu pod gmachem Dworca Lublin.
- Potrzeba ewentualnego doznakowania rejonu Dworca Lublin informacjami o znajdującym się pod budynkiem parkingu podziemnym będzie analizowana – twierdzi Góźdź.
Parking pod dworcem może pomieścić 174 auta. Powstał z myślą o podróżujących komunikacją zbiorową.
- Warunkiem pozostawienia pojazdu na miejscu postojowym P+R (Parkuj i Jedź) podziemnego parkingu na Dworcu Lublin w jednej dobie parkingowej jest posiadanie biletu lub innej uznawanej formy potwierdzenia wniesienia opłaty za przejazd dowolnym środkiem transportu zbiorowego, w tym też bilet PKP – wyjaśnia Monika Fisz z ZTM Lublin.
- "To będzie najpiękniejszy teatr w Europie". Jak będzie wyglądał Osterwa w 2027 r.?
- Wybory samorządowe 2024. Lubelskie na frekwencyjnym podium. Zobacz zdjęcia
- Wieczór wyborczy w komitecie kandydata PiS Roberta Derewendy. Zdjęcia
- Wybory samorządowe 2024. Lublin. Krzysztof Żuk wygrywa w pierwszej turze
- Pająki, węże i skorpiony w Targach Lublin. Zobacz zdjecia z giełdy terrarystycznej
- Ależ mecz Motoru! Zwycięstwo w Krakowie. Mamy zdjęcia i wideo
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?