Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomorze: W wakacje 2017 było mniej wypadków niż w latach ubiegłych [STATYSTYKI]

Maciej Pietrzak
Archiwum
Mniej wypadków, rannych i zabitych niż w zeszłym roku i ubiegłych latach - to bilans minionych właśnie wakacji na pomorskich drogach.

Kiepska pogoda, która odstraszyła część turystów, ale i coraz lepsza infrastruktura drogowa i szerokie działania edukacyjne i prewencyjne policji - to przyczyny spadku aż o 1/4 liczby wypadków na pomorskich trasach w wakacje w porównaniu z zeszłym rokiem. Martwić może jednak fakt, że w ostatnich latach coraz niebezpieczniej robi się na obwodnicy Trójmiasta.

Mniejsza liczba wypadków w te wakacje oczywiście przełożyła się także na spadek liczby rannych i ofiar śmiertelnych. Tych pierwszych było o 30 proc. mniej, natomiast śmierć na naszych drogach w tym sezonie letnim poniosło 25 osób - trzy mniej niż przed rokiem.

Autostrady i drogi ekspresowe nie są takie bezpieczne, jak się powszechnie uważa - to z kolei wniosek z również opublikowanego w ostatnich dniach raportu Najwyższej Izby Kontroli, która wylicza, że liczba wypadków i ich ofiar na tych drogach jest w przeliczeniu na 1000 km długości pięciokrotnie większa niż ogólnie na drogach publicznych. NIK wskazuje m.in., że wciąż brakuje jednego centralnego organu koordynującego działania jednostek Państwowego Ratownictwa Medycznego, oraz na często zdarzające się przekroczenia ustawowego czasu dojazdu karetek do miejsca zdarzenia.

Najtragiczniejsze wypadki w pierwszym półroczu 2017 na Pomorzu [ZDJĘCIA, WIDEO]

Choć województwo pomorskie nie znalazło się wśród ośmiu objętych kontrolą, to poprosiliśmy Wydział Ruchu Drogowego KWP w Gdańsku o dane dotyczące wypadków na pomorskim odcinku autostrady A1 oraz obwodnicy Trójmiasta z lat 2015-2017. Wynika z nich, że na Amber One z roku na rok jest coraz bezpieczniej, na co wpływ mają chociażby akcje edukacyjne, jakie policja prowadzi wspólnie z koncesjonariuszem autostrady.

Inna sytuacja panuje z kolei na obwodnicy Trójmiasta. Kolejne rekordy natężenia ruchu i coraz gorszy stan techniczny tej trasy przekładają się na rosnącą liczbę wypadków. W 2015 roku było ich 33, w 2016 r. aż 49, a przez ostatnie osiem miesięcy już 30.

Co gorsza - w tym roku na obwodnicy zginęły już trzy osoby, czyli więcej niż przez ostatnie dwa lata (gdy były dwie ofiary śmiertelne). Kwestię bezpieczeństwa z pewnością poprawiłaby planowana rozbudowa obwodnicy o trzeci pas ruchu i remont jej nawierzchni. Aby jednak jakiekolwiek prace mogły na niej ruszyć, potrzebny jest objazd w postaci Obwodnicy Metropolitalnej, a budowa tej trasy ciągle się opóźnia. Ostatni pojawiający się termin, w jakim miałaby powstać, to 2021 rok.

[email protected]

Najtragiczniejsze wypadki - pierwsze półrocze 2017

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki