Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W tunelu pojedziemy po asfalcie z Lotosu

Redakcja
Zakończył się kolejny, istotny etap układania nawierzchni bitumicznej w Tunelu pod Martwą Wisłą. Kierowcy zapewne za kilka miesięcy nie będą zastanawiać się, skąd pochodzi asfalt po którym jadą. Wyprodukował go Lotos.

Do przygotowania nawierzchni w tunelu użyto ponad 250 ton sprawdzonego na wielu kontraktach asfaltu modyfikowanego MODBIT produkcji LOTOS Asfalt. Dwie nitki tunelu będące fragmentem Trasy Słowackiego o długości całkowitej 1,4 km przebiegają na głębokości do 35 m. Każdy z tuneli będzie miał po dwa pasy ruchu, a ich otwarcie planowane jest na wiosnę 2016. Sprzyjające warunki atmosferyczne oraz pomyślnie zakończone poprzednie etapy budowy pozwoliły głównemu wykonawcy inwestycji, firmie OHL na przystąpienie do kolejnego zadania – układania asfaltu.
Na betonowej płycie tunelu ułożono izolację, którą przykryto szczelną, ochronną warstwą wiążącą z asfaltu lanego do której użyto ponad 100 ton produktu. W miniony weekend wbudowano ścieralną warstwę z asfaltem modyfikowanym MODBIT grubości 4 cm.

Asfalty modyfikowane MODBIT zastosowane w tunelu to produkty przeznaczone do wysokiej klasy nawierzchni. Mieszanka, której skład został przygotowany przez Politechnikę Gdańską charakteryzuje się przede wszystkim wysoką sprężystością w niskich temperaturach oraz nie ulega koleinowaniu podczas upałów.

W ciągu dziesięciu lat (2004-14), spółka LOTOS Asfalt sprzedała prawie 8 mln ton asfaltów (w tym ok. 1,3 mln ton asfaltów modyfikowanych).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki