W czwartek 17 grudnia w stoczni Remontowa Shipbuilding z grupy Remontowa Holding odbędzie się chrzest i wodowanie okrętu ORP Mewa - trzeciego niszczyciela min projektu 258 „Kormoran II” oraz holownika H-13 Przemko - szóstej wielozadaniowej jednostki pomocniczej, budowanych dla polskiej Marynarki Wojennej.
Ceremonia zostaną przeprowadzone z zachowaniem obowiązujących w kraju przepisów epidemicznych oraz obowiązujących w firmach grupy Remontowa Holding wewnętrznych procedur bezpieczeństwa w zakresie zapobiegania zakażeniom wirusem SARS-CoV-2, przy ograniczonej liczbie uczestników oraz bez udziału mediów.
Dzisiejsze wydarzenie oznacza, że stocznia zbliża się do zakończenia obu kontraktów.
Kontrakt na budowę sześciu holowników dla Marynarki Wojennej RP podpisano w czerwcu 2017 roku w wyniku rozstrzygnięcia przetargu pn. „Zabezpieczenie techniczne i prowadzenie działań ratowniczych na morzu pk. Holownik”. Realizacja zamówienia dotyczy zaprojektowania i wybudowania jednostek pływających klasy holownik.
Remontowa Shipbuilding przekazała już holowniki B860/1 Bolko (styczeń), B860/2 Gniewko (marzec 2020) i B860/3 Mieszko (lipiec 2020), B860/4 Semko (listopad 2020). W stoczni rozpoczęły się już próby portowe na piątym holowniku, H-3 Leszko, które potrwają do stycznia 2021 roku. Wodowany dzisiaj Przemko jest ostatnim z zamówionych.
W październiku ub. odbyła się uroczystość położenia stępki niszczyciela min ORP „Mewa” oraz chrztu i wodowania niszczyciela min ORP „Albatros”. Oba okręty powstały w ramach umowy na dostawę dwóch nowoczesnych niszczycieli min wraz z trzema pakietami wsparcia logistycznego, podpisanej z Inspektoratem Uzbrojenia w grudniu 2017 roku w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Okręty budowane są przez konsorcjum firm ze stocznią Remontowa Shipbuilding S.A. z grupy Remontowa Holding jako liderem. Pozostałe spółki konsorcjum to OBR Centrum Techniki Morskiej SA oraz PGZ Stocznia Wojenna z Polskiej Grupy Zbrojeniowej. Okręty typu „Kormoran II” przeznaczone są do zwalczania i poszukiwania min morskich, rozpoznania torów wodnych, przeprowadzania jednostek przez akweny zagrożenia minowego, stawiania min, zdalnego sterowania samobieżnymi platformami przeciwminowymi oraz prowadzenia akcji ratowniczych. Ich kadłuby budowane są ze stali amagnetycznej zapewniającej niską charakterystykę pól fizycznych okrętów.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?