Kilkakrotnie po poradę do punktu udał się Przemysław Konopacki, szef firmy LABELPOLAND.COM, która organizuje szkolenia, zarówno otwarte, jak i dla firm, w zakresie grafiki komputerowej. - Moja firma korzysta z pomocy Punktu Konsultacyjnego KSU przy Centrum Przedsiębiorczości w Sopocie od marca 2009 roku - mówi i dodaje, że konsultacje obejmowały różne dziedziny działalności. - Dotyczyły rozliczeń podatkowych, w tym podatku VAT, zatrudnienia pracownika na umowę o pracę w ramach dofinansowania z Powiatowego Urzędu Pracy oraz tego jak pozyskać dotację na rozwój firmy.
O istnieniu punktów, tak jak większość przedsiębiorców, dowiedział się z internetu. Współpracę z doradcami uważa za udaną. - Dzięki pomocy punktu moja firma znacznie się rozwinęła - porady pomogły mi zrozumieć niezbędne kwestie księgowe i usprawnić komunikację z biurem rachunkowym - mówi Konopacki. - We wrześniu 2010 roku, dzięki informacjom uzyskanym w punkcie, udało mi się zatrudnić pracownika na umowę o pracę w ramach dofinansowania z Powiatowego Urzędu Pracy. Dowiedziałem się również dużo o innych możliwościach zdobycia dotacji na rozwój firmy - wspomina.
Firma Konopackiego od 2010 roku realizuje szkolenia dofinansowane ze środków unijnych, prowadzone przez doświadczonych i, co ważne, aktywnych zawodowo grafików. - To sprawia, że możemy dostarczyć naszym kursantom praktyczne, odnoszące się do rzeczywistych warunków rynkowych, a zarazem kreatywne szkolenia - mówi szef.
Z usług punktu konsultacyjnego skorzystał także Grzegorz Bielski, student Politechniki Gdańskiej. - To było mniej więcej pół roku temu. Obroniłem dyplom inżyniera i zacząłem się zastanawiać nad otworzeniem własnej firmy zajmującej się usługami informatycznymi. Jako student wykonywałem już różnego typu zlecenia - tłumaczy.
Postanowił poszukać sposobu na znalezienie dofinansowania, które pozwoliłoby mu rozpocząć działalność. - Materiałów na ten temat nie brakuje w prasie czy internecie, ale bywają sprzeczne lub nieaktualne. Z czasem trudno się w nich rozeznać. Dlatego poszedłem do punktu konsultacyjnego w Agencji Rozwoju Pomorza, by wszystko uporządkować - wspomina. - Porozmawiałem z osobą wewnątrz, która bardzo dobrze znała tematykę dofinansowań. Poradzono mi, że mógłbym się zainteresować możliwością uzyskania dofinansowania z Powiatowego Urzędu Pracy, a nie bezpośrednio z programu unijnego, gdzie jest większa konkurencja - mówi.
Ostatecznie jednak, po wielu rozmowach i przemyśleniach, Grzegorz Bielski nie zdecydował się na otwarcie firmy. - I bardzo dobrze. To jeszcze nie był czas - przekonuje. - Sytuacja na rynku nie była sprzyjająca. Wiele firm upadało, moja mogłaby się stać jedną z nich. Postanowiłem najpierw zainwestować w siebie - zdobyć więcej wiedzy i doświadczenia. Marzę o zbudowaniu marki, a to wymaga uczciwości i planu w biznesie.
Młody inżynier postanowił jeszcze postudiować. Jest właśnie w trakcie studiów magisterskich na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki. Za sobą ma też staż w jednej z agencji interaktywnych na stanowisku młodszego menedżera. - Dobrze jest przed uruchomieniem własnego biznesu zobaczyć, jak taka firma funkcjonuje - mówi i dodaje, że z planów rozkręcenia własnej działalności wcale nie zrezygnował. Na razie tylko go zawiesił i się przygotowuje.
Bezpłatne informacje dla przedsiębiorców i osób rozpoczynających działalność gospodarczą
Punkty konsultacyjne KSU udzielają bezpłatnych informacji przedsiębiorcom oraz osobom i podmiotom zamierzającym rozpocząć działalność gospodarczą. Zainteresowani uzyskają informacje na temat m.in.
zasad podejmowania, wykonywania oraz rezygnacji z prowadzenia działalności gospodarczej, możliwości uzyskania wsparcia na realizację projektów w latach 2007-2013 ze środków publicznych (w szczególności z Funduszy Europejskich), możliwości i zasad uzyskania innych usług specjalistycznych, danych teleadresowych instytucji otoczenia biznesu o zasięgu regionalnym, jak i ponadregionalnym. PK prowadzą konsultacje w formie usługi bezpośredniej lub usługi elektronicznej, nie udzielają informacji poprzez kontakt telefoniczny. Pierwszy kontakt osoby zainteresowanej z konsultantem (kontakt telefoniczny) służy dokonaniu diagnozy statusu oraz potrzeb informacyjnych klienta. Konsultant w rozmowie z klientem ustala zakres jego potrzeb, wyznacza termin konsultacji, a następnie podczas konsultacji udziela szczegółowych informacji lub przekierowuje do właściwej instytucji.
Mają Państwo również możliwość zadania pytania konsultantom drogą elektroniczną. Więcej informacji na ten temat na stronie: www.konsultacje.arp.gda.pl
Weź udział w VI Pomorskim Forum Przedsiębiorczości
O dostępnych źródłach dofinansowania biznesu na start oraz projektach szkoleniowych i doradczych dla osób chcących założyć działalność gospodarczą konsultanci PK KSU będą mówić podczas jednego z seminariów VI Pomorskiego Forum Przedsiębiorczości, które się odbędzie 26 maja br. w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni.
Szczegółowy program, informacje o innych seminariach i warsztatach oraz formularz zgłoszeniowy na: www.forum.arp.gda.pl
Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?