Jakie będą zmiany?
Na tę uchwałę czekali zarówno mieszkańcy Gdańska, jak i turyści: koniec samowolki i ingerencji w przestrzeń publiczną reklamami czy szyldami, które odcinają się od kolorystyki. Będzie spójnie i schludnie.
Miasto zostanie podzielone na 8 stref, w których będą obowiązywały różne wytyczne dotyczące reklam i ich formatów: między innymi szyldów czy reklam na budynków. Celem tej zmiany jest przede wszystkim odsłonięcie piękna gdańskiej architektury i uporządkowanie przestrzeni.
Jakie są najważniejsze wytyczne?
Przede wszystkim ujednolicenie kolorystyki szyldów, uniemożliwienie zasłaniania wielkimi formatami budynków z oknami, oczyszczenie przestrzeni miejskiej z mobilnych reklam, które wprowadzają chaos i, podobnie jak ekrany LEDowe, stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa.
Więcej o uchwale krajobrazowej przeczytasz tu.
Prace nad uchwałą trwały od 2015 roku. Przewiduje ona 24-miesięczny okres karencji na dostosowanie nośników do nowych przepisów.
POLECAMY NA DZIENNIKBALTYCKI.PL:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?