Pierwsze trzy statki PSV znajdują się na różnych etapach budowy. Będą one sukcesywnie przekazywane kontrahentowi od wiosny przyszłego roku.
Projekt statków MMC 887 PSV 3 opracowało biuro MMC Ship Design & Marine Consulting z Gdyni. Są one przeznaczone do transportowania na platformy materiałów sypkich, paliw, płuczki i wody pitnej. Na wzmocnionym pokładzie roboczym, o powierzchni 1000 m kw., można przewozić ładunki ciężkie, takie jak elementy podmorskich rurociągów. Statki mogą też zwalczać pożary i rozlewy olejowe na morzu.
Zaopatrzeniowiec MMC 887 PSV 3 ma długość 89 m, szerokość 18,8 m i zanurzenie 6 m. Jego załoga składa się z 52 osób. Osiąga prędkość do 14,3 węzła. Statek ma system napędowy typu Diesel-Electric, złożony z czterech zespołów prądotwórczych o mocy 1700 kW (silników spalinowych i agregatów prądotwórczych). Pozwala on na ekonomiczną eksploatację statku, bo zmniejsza zużycie paliwa i ogranicza emisję szkodliwych związków do atmosfery.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?