Spis treści
Trasa tramwajowa na Naramowice w Poznaniu: Najpierw projekt, potem pieniądze
Trasa tramwajowa łącząca Wilczak z centrum Poznania miała być finansowana z unijnego programu FEnIKS. Miasto jednak nie jest pewne, czy uda się przygotować inwestycję na tyle szybko, aby zdążyć z pieniędzy skorzystać. Według Mariusza Wiśniewskiego, wiceprezydenta Poznania, dokumentacja na podstawie której można by było rozpisać przetarg i przystąpić do budowy jest w trakcie przygotowania. Aby inwestycja od strony formalnej była gotowa, potrzeba około dwóch, trzech lat.
- Po pozyskaniu wszystkich zgód i będziemy mogli przystąpić do budowy. Jeszcze żmudna praca przed nami. Dopiero po tych dwóch, trzech latach będzie można przystąpić do poszukiwania pieniędzy i budowy - mówił pod koniec marca Mariusz Wiśniewski.
Czytaj także: Wybory 2024. To nie czas na odkładanie budowy tramwaju na Naramowice w Poznaniu. Radny miejski apeluje: "Teraz, albo nigdy"
Zamiast na trasę tramwajową, pieniądze pójdą na tabor
Branżowy portal transport-publiczny.pl zwraca uwagę, że takie podejście oznacza, iż miasto po prostu może nie zdążyć rozliczyć projektu do końca tej perspektywy unijnej. Dlatego nie jest pewne, że to właśnie z tych pieniędzy zostanie ta budowa sfinansowana. Należy jednak pamiętać, ze znajduje się ona na liście podstawowej do sfinansowania z unijnych pieniędzy. Nie oznacza to jednak, że te pieniądze przepadną.
- Z programu FEnIKS planujemy zakup nowych tramwajów, budowę węzłów przesiadkowych przy okazji zapowiedzianej przez PKP PLK modernizacji towarowej obwodnicy Poznania oraz tramwaj w ulicy Ratajczaka - deklaruje Mariusz Wiśniewski, cytowany przez portal.
Dopiero po stworzeniu pełnej dokumentacji miasto będzie ubiegało się o pieniądze unijne na drugi etap tramwaju na Naramowice.
Zawsze można sprzedać Moderntrans
Wiceprezydent Poznanian już wcześniej deklarował, że miasto nie wycofuje się z budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Co więcej, mieszkańcy już zaczynają się dopominać o realizację trzeciego etapu inwestycji, jakim jest budowa przedłużenia trasy do osiedla Różany Potok.
Przypomnijmy, że w przeszłości mówiło się o koncepcji sprzedaży miejskiej spółki zajmującej się produkcją i remontami tramwajów Moderntrans. Z pieniędzy tych miałaby zostać sfinansowana właśnie rozbudowa tramwaju na Naramowice. Można domniemywać, że jeżeli nie uda się pozyskać dofinansowania z Unii Europejskiej, koncepcja ta być może powróci. Ale o tym rozstrzygną już nowe władze miasta.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Miejskie Historie - Trzcianka:
Obserwuj nas także na Google News
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?