MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Superstatek z Remontowej Shipbuilding na próbach

Redakcja
Superstatek z Remontowej Shipbuilding na próbach
Superstatek z Remontowej Shipbuilding na próbach Remontowa Shipbuilding
Ma nowoczesny kształt, służy do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Jeszcze na żadnym z budowanym w polskich stoczniach statku nie zainstalowano tylu nowoczenych technologii. I żaden nie był tyle warty. Kontrakt zawarty trzy lata temu z norweskim armatorem na budowę naszpikowanych technologią kablowców opiewa na ok. pół miliarda złotych.

Pierwszy statek Siem Aimery, zbudowany w stoczni Remontowa Shipbuilding dla armatora Siem Offshore Inc. z Norwegii od kilku dni odbywa właśnie testowe próby morskie. Co ważne  proces budowy od przygotowania dokumentacji roboczej po budowę kadłuba i montaż systemów sterowania, pozycjonowania, nawigacji i układania kabli przebiegała w Gdańsku.

Realizacja tego kontraktu jest bardzo ważna  dla całej branży okrętowej w Polsce. Są to bowiem najbardziej zaawansowane technicznie statki jakie były kiedykolwiek zbudowane w polskiej stoczni.  

- Począwszy od opracowania projektu roboczego,  przez budowę kadłubów o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, napęd diesel-electric oraz system układania podmorskich łączy kablowych - informuje Remontowa Shipbuilding SA. - Będą służyć do układania  oraz serwisowania  podmorskich instalacji  elektrycznych średniego i wysokiego napięcia znajdujących się w obrębie  farm wiatrowych oraz podmorskich złóż ropy naftowej i gazu.

Długość Siem Aimery to 95 metrów, będą mogły zabrać na pokład 4250 ton kabli. Obsługę stanowi 60-osobowa załoga, z czego znaczna część zajmować się będzie obsługą skomplikowanych operacji kładzenia oraz łączenia kabli.

Zakontraktowane przez Siem Offshore jednostki spełniać będą najwyższe normy związane z ochroną środowiska i bezpieczeństwa żeglugi Clean Design, a pływać będą pod banderą norweską. Koncepcja statków oraz część dokumentacji technicznej wykonana zostanie przez norweskie biuro VARD Design. Tak zwaną dokumentację roboczą wykonała należące do Grupy REMONTOWA biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting Sp. z o.o.

Budowa realizowana jest pod nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego DNV.

Zamawiający Siem Offshore zajmuje się  obsługą światowego przemysłu naftowego i gazowego. Flota armatora liczy ponad 50 statków. Firma posiada swoje biura w Brazylii, Niemczech, Holandii, USA, Ghanie, Indiach i Australii, a także w Polsce, w Gdyni .

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki