Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk: Wiadukt na węźle Karczemki prawie gotowy

Dominika Dankowska
Węzeł Karczemki i południowa obwodnica Trójmiasta mają być  przejezdne przed sezonem wakacyjnym 2012
Węzeł Karczemki i południowa obwodnica Trójmiasta mają być przejezdne przed sezonem wakacyjnym 2012 Grzegorz Mehring
Budowa węzła Karczemki i S7 południowej obwodnicy Gdańska idzie pełną parą. Pierwsze efekty już widać. Jeszcze w tym miesiącu zostanie oddany do użytku jeden z wiaduktów na węźle.

- Jesteśmy w przededniu oddania nowego wiaduktu do użytku - mówi Szymon Gwazdacz, zastępca dyrektora ds. realizacji inwestycji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Chwilę później przerzucimy ruch na nowy obiekt i zajmiemy się remontem wiaduktów już istniejących. Od tego momentu praca robotników będzie bezpieczniejsza, gdyż nie będą wykonywać robót bezpośrednio przy jeżdżących samochodach.

ZOBACZ FILM I GALERIĘ ZDJĘĆ Z BUDOWY WĘZŁA KARCZEMKI

Jak na razie drogowcy nie przewidują kolejnych utrudnień dla kierowców.
- W dalszym ciągu będą dwa zwężone pasy ruchu o szerokości dwóch i trzech metrów. Jedynie będą przesuwane w inne miejsca - wyjaśnia Gwazdacz.

Najdłuższa estakada Polski powstaje na Obwodnicy Południowej Gdańska

Drogowcy nie wykluczają, że na dalszym etapie robót jakiś fragment obwodnicy zostanie wyłączony z ruchu. Jeżeli jednak tak się stanie, to będzie tylko na moment - zapewniają. Dodatkowo prace prowadzone na obwodnicy są ustalane z wykonawcą Trasy W-Z, tak aby nie mnożyć dodatkowych utrudnień w ruchu. A to wymaga dużej precyzji.

Odkryto osadę z epoki żelaza przy przebudowie Węzła Karczemki w Gdańsku

- Konstrukcja węzła jest skomplikowana. Na niespełna czterech kilometrach długości obwodnicy będzie ona poszerzona do trzech pasów ruchu, do tego dochodzą drogi serwisowe, łącznice zjazdowe, a także w sumie 11 obiektów inżynierskich, wiaduktów, które znajdują się na tym terenie - wylicza Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA.

Trasa W-Z może być skończona jeszcze w tym roku

Pracownicy Wydziału Technologicznego GDDKiA podkreślają także, jak ważne są regularne badania materiałów wykorzystywanych do budowy węzła Karczemki i południowej obwodnicy. Każdego roku ruch na obwodnicy Trójmiasta się zwiększa. W 2000 roku drogą tą przejeżdżało średnio 25 tys. aut na dobę. Dziesięć lat później liczba zwiększyła się do 47 tys.

- Jakość materiału i nawierzchni ma podwyższone parametry techniczne po to, aby remonty dróg były jak najpóźniej. Przez minimum 15-20 lat zapewniamy bezawaryjną pracę tego układu konstrukcyjnego - tłumaczy Piotr Dąbrowski, naczelnik Wydziału Technologicznego GDDKiA.

Budowa Południowej Obwodnicy

- Umownie obwodnica ma być oddana do użytku 15 lipca 2012 roku. Jednak nastąpi to jeszcze przed wakacjami - zapewnia Szymon Gwazdacz. - Dzięki temu rozładowany zostanie ruch turystów i tym samym zmniejszy się liczba samochodów w Trójmieście. A wykonawca dalej będzie mógł prowadzić prace wykończeniowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki