MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trójmiasto: Od poniedziałku utrudnienia na obwodnicy

Jacek Klein
Tomasz Bołt
W poniedziałek rozpoczyna się budowa węzła Karczemki w Gdańsku, jednego z największych w północnej Polsce. Kierowcy powinni w rejonie obwodnicy znacznie zwolnić, a przede wszystkim nie jeździć na pamięć.

Organizacja ruchu ulega poważnym zmianom. I tak na węźle Straszyn obie jezdnie obwodnicy Trójmiasta zostaną zwężone do jednego pasa ruchu. Przez pierwsze trzy dni prac ruch w obu kierunkach będzie się odbywać nitką w stronę do Gdyni. Później zostanie poprowadzony właściwymi jezdniami, ale zwężonymi do jednego pasa ruchu.

Na węźle Karczemki całkowicie zamknięty zostanie zjazd z centrum handlowego Auchan. To oznacza, że cały ruch będzie się koncentrował na ulicy Kartuskiej! Jezdnia w kierunku Łodzi zostanie zamknięta. Na wysokości stacji Shell ruch zostanie całkowicie przełożony na jezdnię prowadzącą do tej pory w przeciwnym kierunku. Za wiaduktem powróci na właściwą stronę.

Ruch w kierunku Gdyni będzie poprowadzony jednym pasem właściwej jezdni w kierunku Gdyni i drugim tzw. drogi zbiorczo-rozprowadzającej. Z niej samochody zjadą nieco za stacją Shell.

- By wymusić na kierujących bezpieczną prędkość wskazaną na znakach, na węźle będą zainstalowane fotorejestratory. Także przenośne - uprzedza Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W rejonie prac pojawią się też patrole drogówki.
Utrudnienia potrwają ok. sześciu miesięcy.

Rozbudowa węzła Karczemki przewiduje budowę dwóch wielopoziomowych skrzyżowań drogowych: przy obecnym zjeździe z centrum handlowego Auchan (przeznaczonym do obsługi centrum i przyległych osiedli mieszkaniowych) oraz na węźle z ul. Kartuską - Trasą W-Z (uzupełniający bezkolizyjnie wszystkie połączenia obwodnicy Trójmiasta).

Poprzez Trasę W-Z węzeł zapewni też bezkolizyjne połączenie lotniska Rębiechowo oraz obwodnicy z centrum Gdańska. Przebudowywana trasa będzie drogą klasy S z dwiema jezdniami trzypasmowymi.

Węzeł Karczemki otrzyma kształt pełnej koniczyny z ułatwieniami dla jadących od strony Gdyni do centrum Gdańska. Powstanie jedenaście wiaduktów, przepust i kładka. Na obwodnicy dobudowany zostanie trzeci pas ruchu, na odcinku ok. 3,5 km dla obu jezdni.

Zakończenie inwestycji: maj 2012 r. Koszt - 262 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki