Z tegorocznego badania PAYBACK Opinion Poll, wynika, że co drugi Polak na zakupy wielkanocne zamierzał wydać od 200 do 500 zł. 28% osób deklarowało, że wyda mniej niż w poprzednich latach. Natomiast 66% ankietowanych zamierzało oszczędzać na przedświątecznych zakupach. Po produkty na świąteczny stół udaliśmy się głównie do hipermarketów i dyskontów.

Na wielkanocne zakupy spożywcze co drugi Polak zamierzał przeznaczyć podobną sumę jak w roku ubiegłym - od 200 do 500zł. Co piąty Polak postanowił, że bbędzie to kwota niższa niż 200 zł. 

Poza artykułami spożywczymi, Polacy planowali nabyć również akcesoria świąteczne: palemki oraz kwiaty ozdobne(50%), słodycze ze świątecznych edycji (63%) oraz akcesoria do dekorowania pisanek (44%).

Słabnie popularność kartek świątecznych. W tym roku postanowiło je wysłać 40% ankietowanych, to o 6 punktów procentowych mniej niż w 2014.

Z przeprowadzonej ankiety wynika, iż dwie na trzy osoby stara się oszczędzić na zakupach wielkanocnych.

Najpopularniejszym sposobem jest przygotowanie listy niezbędnych rzeczy i ścisłe jej przestrzeganie w markecie, sklepie czy to na bazarku (63%).

Innymi metodami są  korzystanie z wyprzedaży i promocji (56%); wykorzystanie punktów zebranych w programach lojalnościowych (28%); kupowanie tańszych produktów np. marki własnej sklepu (44%); rozłożenie wydatków w czasie (41%); unikanie kuszących ofertami miejsc i sytuacji (19%); zaopatrzenie się w mniejszą ilość rzeczy, za to markowych (15%).