Gdyński port wyspecjalizował się w ekspedycji suwnic do innych portów. Dziesiątki ich trafiają do Ameryki, Azji i Europy.

Portowy Zakład Techniczny SA z Grupy Portu Gdynia rozpoczął realizację jednego z największych dotychczas zawartych kontraktów. W jego ramach zmontuje 84 automatyczne suwnice samobieżne RTG, dostarczane do dwóch amerykańskich terminali kontenerowych w Wirginii i w Norfolk.

Prace realizowane będą przez trzy lata i obejmą montaż, dostawę i końcowe uruchomienie urządzeń. Pierwsze suwnice wypłyną z gdyńskiego portu do USA jeszcze w tym roku.

TOP 100 najlepszych firm na Pomorzu
Kliknij w obrazek, aby dowiedzieć się więcej!
Najbogatsze firmy na Pomorzu

Równocześnie specjaliści Portowego Zakładu Technicznego wyposażają w Bremerhaven tamtejszy terminal kontenerowy. Jest to rekordowy kontrakt w ponad- dwudziestoletniej historii PZT, obejmujący między innymi montaż sześciu kontenerowych suwnic nabrzeżowych firmy Liebherr - każda o wadze ok. 2 tysięcy ton. Posiadane przez PZT w Gdyni zaplecze logistyczno-techniczne umożliwiło firmie przygotowanie i wysłanie do Bremerhaven 50 jednostek TIR z podzespołami i sprzętem. Cały projekt w Bremerhaven zostanie zrealizowany w niecały rok.

Gdyński port wyspecjalizował się w załadunku sprzętu zamawianego przez porty na całym świecie. Dopiero co wysłano 12 suwnic RTG zbudowanych przez Konecranes i zamówionych przez South Carolina Ports Authority. Płyną do terminalu w porcie Charleston. W czerwcu załadowano suwnice kolejowe dla przedsiębiorstwa oczyszczania miasta w Nowym Jorku oraz suwnice samobieżne typu RTG do terminalu kontenerowego w Dakarze, stolicy Senegalu. W styczniu trzynaście suwnic podsiębiernych wypłynęło do Newark w USA.