W Miejskim Zakładzie Komunikacji liczą na to, że uda się dzięki temu przyciągnąć nowych klientów, których przewoźnik co roku traci, np. w zeszłym roku, w porównaniu z 2009 rokiem, ubyło ich około 6 proc. Firma zakończyła ubiegły rok stratą, ale jeszcze oficjalnych danych na ten temat nie podaje. Wiadomo, że prawdopodobnie wyniosła ona około 90 tys. zł. Dlatego zakład zmienił rozkład jazdy, dopasowując go do sytuacji na rynku. W rezultacie w ubiegłym roku 5 proc. kursów zniknęło z rozkładu. Teraz przyszedł czas na kampanię, która jak informują w MZK, skierowana będzie do dzieci z klas drugich ze wszystkich szkół na terenie miasta.
- Z badań specjalistów od takich kampanii wynika, że drugoklasiści są najlepszymi odbiorcami tego typu działań - mówi Henryk Klecha, dyrektor MZK. - Kampania potrwa do czerwca włącznie. Będzie polegała między innymi na przeprowadzeniu zajęć z uczniami. Poprzez dzieci i młodzież chcemy dotrzeć do dorosłych i przekonać ich, że warto jeździć autobusami.
W czasie zajęć uczniowie dowiedzą się np., jaki wpływ na ekologiczną jakość życia ma wybór środka transportu. Odbędzie się też konkurs plastyczny na plakaty promujące korzystanie z komunikacji miejskiej, a najlepsze prace zostaną wydrukowane w formie plakatów i trafią do autobusów i na przystanki. Uczniowie będą też zapoznawani z zasadami ruchu drogowego i wezmą udział w wycieczkach do MZK. Ponadto w czerwcu (dokładna data będzie określona) na terenie bazy MZK zostanie zorganizowany dzień otwarty.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?