MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedawca to sukces firmy [KOMENTARZ]

Joanna Surażyńska-Bączkowska
Dobry sprzedawca jest kluczem, który otwiera wszystkie drzwi do sukcesu. To przede wszystkim od niego zależy, czy firma zyska klienta i zarobi pieniądze.

Jaki powinien być dobry sprzedawca? Atutem jest na pewno nienaganny wygląd i odpowiedni strój. Niezbędne cechy w tym zawodzie to komunikatywność, odpowiednie nastawienie do klienta, umiejętności negocjacyjne i otwartość. Przyda się także duże poczucie humoru, które pomoże w sytuacjach stresowych i konfliktowych.

Klienci doceniają sprzedawców, którzy potrafią im dobrze doradzić, a przy tym nie są nachalni. Ten, który łazi za klientem jak cień i wciąż pyta, czy może w czymś pomóc, jest skazany na porażkę, przynajmniej u większości kobiet. Bo jak wiadomo zakupy kobiety i mężczyzny to wielka różnica. Kobieta buszuje po sklepach, aby kupić nowe ubrania, bo przecież "nie ma się w co ubrać". Po drugie, po prostu, by poprawić sobie humor, kiedy wszystko wali się na głowę, po trzecie - by zapełnić lodówkę. Za to większość mężczyzn na zakupy wybiera się tylko, gdy nie ma innego wyjścia lub na wyraźny rozkaz. Dla nich zapewne sprzedawca, który chodzi krok w krok, doradza i niemal sam wrzuca niezbędne rzeczy do koszyka, jest na wagę złota.

A na koniec tych zakupowych rozważań warto przypomnieć myśl Oscara Wilde'a: Człowiek naprawdę posiada tylko to, co jest w nim.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki