Gdyńscy radni zaangażowani w inicjatywę budowy OPAT, porównując dokumenty planistyczne Gdyni i Kosakowa doszli do wniosku, że przebieg trasy i lokalizacja węzła Droga Czerwona nie są w tych samych miejscach. - Jeżeli chcemy walczyć o budowę tej trasy, to nie powinno być błędów w dokumentach - mówiła Mirosława Król, radna Gdyni.
O wątpliwościach powiadomili władze miasta, które zadecydowały o dokładnej analizie dokumentów. Już wtedy zaznaczali, że prawdopodobnie te nieścisłości nie są znaczące. Dziś potwierdzają te wnioski. - Wskazane przebiegi planowanych tras komunikacyjnych mają charakter orientacyjny - podaje Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni. - Zatem niewielkie rozbieżności w rysunku studium Kosakowa i Gdyni nie mogą być i nie były interpretowane jako niezgodności czy "niespójności" obu dokumentów.
Plan budowy OPAT jest wspólnym projektem 13 pomorskich samorządów i wiąże się z kosztem około 1,1 - 1,5 miliarda złotych. Na razie środków na pokrycie budowy tej trasy nie ma.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?