Na przełomie sierpnia i września w Gdańsku znacząco zmieniono rozkład jazdy autobusów i tramwajów. Zmiany podyktowane były uruchomieniem tramwaju na Morenę, a także linii kolejowej PKM. Władze Gdańska założyły, że mieszkańcy dojeżdżający z południowych dzielnic Gdańska będą przesiadali się na tramwaje na pętli Siedlce.
Wielu mieszkańców uznało nowe rozwiązania za bezsensowne. Wskazywano na wydłużenie czasu jazdy, zwiększenie kosztów podróży, a także ścisk w tramwajach kursujących z Siedlec.
Wszystkie wasze komentarze zamieściliśmy tutaj
Władze Gdańska zapowiedziały, że 21 września nastąpi pierwsza część korekty rozkładów jazdy. Jak będą wyglądały zmiany?
• Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.
• Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.
• Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.
- Dodatkowo, na wniosek mieszkańców dzielnic południowych skorygowaliśmy godziny odjazdów linii 156 i 175 w godzinach porannych i wieczornych po to, by poprawić możliwości przesiadek z innych linii – mówi zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku Sebastian Zomkowski.
• Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice- Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.
Bardzo dużo uwag dotyczyło także funkcjonowania autobusów linii 167, 168 i 267. - I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) – zapowiada Zomkowski.
Zastępca prezydenta Gdańska Piotr Grzelak zapowiada, że trwają prace nad kolejnym etapem prac. - Pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. „zielonej fali” dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy. Trwają również konsultacje techniczne dotyczące możliwości udoskonalenia przystanków na węźle integracyjnym Siedlce - mówi Piotr Grzelak.
Niewykluczone, że kolejne zmiany zostaną wprowadzone za kilka tygodni, ale na razie jest za wcześnie by mówić p konkretnym terminie. Wprowadzenie "zielonej fali" dla tramwajów oznaczałoby bowiem przeprogramowanie wielu urządzeń i obecnie trudno oszacować, ile by to zajęło czasu.
Jeśli macie uwagi do proponowanych zmian w rozkładzie jazdy, przesyłajcie je na adres [email protected] lub kontaktujcie się z nami poprzez nasz profil na Facebooku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?