Wzmocniona konstrukcja kadłubaa umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową, przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza. Jednorazowo statek będzie mógł przewozić 108 kontenerów. Prace załadowcze usprawniać będą dwa dźwigi umieszczone na pokładzie statku, umożliwiające samodzielne ładowanie kontenerów, bez konieczności użycia sprzętu portowego. Statek zaprojektowało biuro konstrukcyjne Remontowa Marine Design & Consulting.
Kontrakt z Royal Arctic Line obejmuje łącznie pięć arktycznych statków zaopatrzeniowych z wysoką klasą lodową, z których trzy to prototypy.
Warto przypomnieć, iż nie po raz pierwszy stocznia realizuje zlecenie dla tego klienta. W 2005 roku przekazała armatorowi kontenerowiec Mary Arctica, który został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem "Significant Ship of 2004".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?