Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remontowa Shipbuilding SA podpisała kontrakt z jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii – Torghatten Nord AS

OPRAC.: MT
Remontowa Shipbuildung
Stocznia Remontowa Shipbuilding SA, należąca do grupy kapitałowej Remontowa Holding S.A. podpisała kontrakt z Torghatten Nord AS na budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym.

Stocznia zbuduje w pełni wyposażony nowoczesny prom dwustronny do żeglugi w norweskich fiordach. Jednostka będzie obsługiwała połączenie Stornes-Bjørnerå. Przekazanie statku Armatorowi planowane jest w I kwartale 2026 r.

Statek o numerze budowy B 620 będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne z zamontowanymi w pionie silnikami elektrycznymi zasilanymi z baterii lub awaryjnie z agregatów. W normalnej operacji baterie będą doładowywane z sieci lądowej w czasie rozładunku/załadunku. Będzie to miało miejsce relatywnie często, jako że pojedyncze przejście jednostki będzie zajmowało nie więcej niż 12 minut.

Projekt statku jest autorstwem The Norwegian Ship Design Company AS, wspieranego, w zakresie dokumentacji roboczej, przez Remontowa Marine Design & Consulting. Prom będzie eksploatowany w wymagających warunkach, wynikających choćby z faktu operowania w rejonie Koła Podbiegunowego. Jego projekt stawia szczególny nacisk na zastosowanie lekkich materiałów oraz implementację szerokiego zakresu rozwiązań i systemów, charakteryzujących się niskimi stratami, co w ostatecznym rozrachunku ma pozwolić na maksymalną możliwą redukcję zużycia energii.

Podstawowe parametry promu B 620

  • Długość całkowita63,65m
  • Szerokość (max.)15,50m
  • Wysokość do pokładu głównego4,80m
  • Max. liczba pasażerów łącznie z załogą149osób
  • Max. liczba aut osobowych50szt.
  • Max. liczba aut ciężarowych6szt.

Stocznia Remontowa Shipbuilding S.A. jest sprawdzonym i zaufanym producentem niskoemisyjnych jednostek, z których większość dostarczyła na rynek norweski. Dla Torghatten Nord w latach 2011 – 2013 zbudowała osiem promów, w tym cztery o napędzie LNG. Zdobywając kontrakt na dziewiąty prom dla tego armatora, stocznia włączyła się w działania na rzecz elektryfikacji jego floty oraz implementacji zielonych technologii w norweskim transporcie publicznym.

W latach 2018 – 2021 Remontowa Shipbuilding S.A. zbudowała łącznie sześć promów elektrycznych, w tym cztery dla armatorów z Norwegii i dwa dla armatorów z Wielkiej Brytanii.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki