Dopiero pod koniec marca w pełni udostępnione zostanie przejście podziemne prowadzące na perony gdańskiego dworca od strony Cinema City. Kolejarze z PKP PLK prowadzący trwający od kilku miesięcy remont peronów dalekobieżnych, potrzebują na prace w tunelu dodatkowych trzech miesięcy. Wszystko przez to, że trzeba wykonać roboty, które nie były przewidziane w dokumentacji projektowej.
Od kilku tygodni zamknięta jest część przejścia podziemnego pod przydworcowym placem, a ruch pieszych na perony SKM odbywa się właśnie „górą”.
Czytaj więcej na ten temat: Remont na stacji Gdańsk Główny. Zamknięta będzie część tunelu przy dworcu [zdjęcia]
W ostatnich dniach doszło jednak kolejne utrudnienie - z remontowanego przejścia podziemnego nie dojdziemy do dworca PKS, ponieważ zamknięta została część tunelu ze schodami ruchomymi. Do dworca autobusowego można się obecnie dostać tylko drugim przejściem podziemnym - tym do którego schodzimy w gmachu dworca PKP. O wszystkich utrudnieniach informuje oznakowanie i mapki.
- Zamknięcie tunelu jest konieczne ze względu na szeroki zakres prac i konieczność zapewnienia bezpieczeństwa. Wykonawca przystępuje w tym miejscu do wymiany płyt stropowych przejścia podziemnego i budowy nowych wyjść z przejścia na peron - informuje Karol Jakubowski z PKP PLK.
Wykonawca przystępuje w tym miejscu do wymiany płyt stropowych przejścia podziemnego i budowy nowych wyjść z przejścia na peron.
Remont Dworca Gdańsk Główny. Co dzieje się na placu budowy?
Zdemontowano już w całości nawierzchnię peronu nr 2, który jest zamknięty od 11 grudnia. Wykonawca przystąpił do jego modernizacji. Rozebrano przyległe tory i sieć trakcyjną. Wcześniej zdjęto elementy zabytkowej wiaty, która przejdzie renowację. PKP PLK mają zadbać aby zostały zachowane jej historyczne walory - nadal będzie charakterystycznym elementem gdańskiej stacji. W tunelu zdemontowano płytę stropową i zamontowano zbrojenie, które wykonawca wypełni betonem.
Przypominamy, że całość wartej ok. 60 mln zł inwestycji na stacji Gdańsk Główny zakończy się na początku 2020 roku.
- Perony zostaną podwyższone do 76 cm, lepiej oświetlone i pokryte antypoślizgową nawierzchnią.
- Pojawią się także nowe ławki, tablice dynamicznej informacji pasażerskiej, zegary i czytelne oznakowanie.
- Zniknąć mają wszystkie bariery architektoniczne dla osób niepełnosprawnych.
- W obu przejściach podziemnych (w aktualnie remontowanym i tym w gmachu dworca) zaplanowano montaż czterech nowych wind i tylu samo kompletów ruchomych schodów.
- Tunele zyskają też m.in. nową posadzkę.
W tym roku rozpocząć się ma modernizacja także samego budynku dworca PKP, w ramach której odtworzone ma zostać jego historyczne wnętrze z drewnianą stolarką okien i drzwi oraz likwidacją antresoli.
Zobacz też: Wiceminister Kazimierz Smoliński w Gdańsku o kolejowych inwestycjach
Przepowiednie jasnowidza Krzysztofa Jackowskiego na 2018 rok
Bursztynowy Ołtarz w kościele św. Brygidy w Gdańsku
Luksusowa rezydencja Jana Kulczyka na sprzedaż
Kalendarz sportowy 2018 - piękne zdjęcia sportowców i szczytny cel
Nauczyciel płakał, jak poprawiał: Najlepsze teksty uczniów i nauczycieli
Masz kota lub psa? Uważaj na trujące rośliny w domu!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody