Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa dk nr 22 w powiecie malborskim. Projektowane są zmiany na trzech odcinkach "berlinki"

Radosław Konczyński
Przebudowane zostaną  trzy odcinki drogi krajowej nr 22 o łącznej długości przeszło 10 km
Przebudowane zostaną trzy odcinki drogi krajowej nr 22 o łącznej długości przeszło 10 km UG Miłoradz
Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do przebudowy trzech odcinków drogi krajowej nr 22 w granicach powiatu malborskiego. Zostały podpisane umowy na projekty budowlane i wykonawcze.

Rozpoczyna się projektowanie trzech odcinków drogi krajowej nr 22 o łącznej długości przeszło 10 km:

  • między Mostem Knybawskim a Gnojewem (5,6 km),
  • między Cisami i Malborkiem (0,55 km) oraz
  • od Malborka do Królewa (3,85 km).

- W ramach tych zadań przewidziano przebudowę drogi i dostosowanie jej do nacisków 11,5 t, przebudowę
skrzyżowań (powstaną m.in. lewoskręty), systemu odwodnienia i oświetlenia. Zostaną także wyremontowane lub przebudowane obiekty mostowe i przepusty. Do tego wzdłuż tych odcinków zostanie zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy o szerokości minimum 2,55 m - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Czytaj również: Podpisano umowę na remont odcinka drogi krajowej 22 między Czarlinem a mostem knybawskim na Wiśle

Przebudowa dk 22. Odcinek Knybawa - Gnojewo

Na odcinku między Knybawą a Gnojewem zostanie przygotowana wstępna koncepcja przekroju drogowego "2+1", czyli dwa pasy w jednym kierunku, jeden w drugim i nieco dalej odwrotnie, po to, by można było bezpiecznie i komfortowo wyprzedzić wolniej jadące pojazdy.

- Ten układ z powodzeniem funkcjonuje na oddanej w zeszłym roku do użytku obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20. Jeśli koncepcja potwierdzi możliwość budowy i efektywność takiego rozwiązania, to tak będzie dalej projektowany ten odcinek drogi krajowej nr 22 - tłumaczy Piotr Michalski.

Dla odcinka Knybawa-Gnojewo dokumentacja ma być gotowa w kwietniu przyszłego roku. Ukończenie dokumentacji dla pozostałych dwóch planowane jest za rok. Za całość dokumentacji GDDKiA zapłaci około 2 mln zł firmie ArkasProjekt.

Prace budowlane mają odbyć się w latach 2019-2021.

Przebudowa dk 22. Znikną płyty i betonowa kostka

- Oznacza to, że na tych odcinkach drogi krajowej nr 22 znikną płyty betonowe starej „berlinki”, obecnie przykryte wykonaną w ostatnich latach nawierzchnią bitumiczną - dodaje Piotr Michalski.

GDDKiA przypomina, że to nie jedyne jej działania podejmowane względem drogi krajowej nr 22. Na wiosnę ruszą prace przy przebudowie odcinka między Czarlinem a Knybawą o dł. ok. 3 km (odcinek z ostatnią nawierzchnią z kostki kamiennej). Projektowany jest również odcinek między Starogardem a Swarożynem.

Przebudowa dk 22. Kolejne dwa odcinki

W postępowaniu przetargowym znajdują się dwa inne odcinki: między Królewem a granicą województwa (10,2 km) oraz Czersk – Czarna Woda (10,3 km), a w przygotowaniu jest przetarg na odcinek Czarna Woda – Zblewo (17,8 km). W tych trzech przewidziano wykonanie analizy dla ewentualnego przekroju "2+1".

Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]

Egzamin na prawo jazdy 2018 - zmiany

Bulwersująca kontrola biletów w Gdańsku

Nieoznakowane radiowozy marki BMW dla pomorskiej policji

Refleks kierowcy autobusu uratował 2 osoby!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki