Umowa ma na celu poprawę warunków przeprowadzania operacji transportu morskiego towarów do i z Polski, do i ze ZEA, tak, aby było to z korzyścią dla obu krajów. Opiera się na zasadach swobody świadczenia usług transportu morskiego, swobodnego dostępu do ładunków i transakcji krzyżowych, nieograniczonego dostępu do usług portowych i pomocniczych, niedyskryminacyjnego traktowania, a także wsparcia w promocji.
Była to dobra okazja aby porty ZEA i Polski zaprezentowały swoje plany rozwojowe. Port Gdynia pokazał plany budowy Portu Zewnętrznego. Na sztucznym lądzie, w oparciu o istniejące nabrzeża: Śląskie i Szwedzkie, powstanie głębokowodny Port Zewnętrzny, wychodzący ponad obecny falochron ochronny, zwiększając powierzchnię portu o 151 ha oraz zdolności przeładunkowe o 2,5 mln TEU.
- Rozbudowując port o dodatkowe hektary stanie się jeszcze bardziej efektywni i zwiększymy swój potencjał przeładunkowy, co otwiera wiele możliwości w karcie oferowanych przez Port Gdynia usług - argumentowali przezdstawiciel Pory Gdynia. Obecni na sali byli nie tylko ministrowie, ale także przedstawiciele operatora DP World w osobie pana Mohammeda Al Muallem’a. Wykazywali oni duże zainteresowanie inwestycją Port Zewnętrzny i podjęciem rozmów o jego szczegółach.
Zobacz nasz serwis o gospodarce morskiej>>>
To ważne w kontekście podpisanej w ostatni piątek umowy o Doradztwie Transakcyjnym w ramach prowadzonego postępowania PPP dla Portu Zewnętrznego w Gdyni. DP World jako jeden z kluczowych graczy na rynku globalnym może być potencjalnym inwestorem i wziąć udział w dialogu konkurencyjnym, który zostanie w ramach tej procedury ogłoszony przez władze Portu Gdynia.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia wraz z Ministerstwem Inwestycji i Rozwoju wyłonił doradcę transakcyjnego, który dokona wiadczeń consultingowych w obszarach projektowych uwzględniając przede wszystkim zagadnienia ekonomiczno-finansowe, prawne oraz techniczne. Zajmie się tym konsorcjum: Ernst & Young sp. z o.o., Domański Zakrzewski Palinka sp. k., WYG International sp. z o.o.
- Wybór doradcy transakcyjnego jest jednym z kluczowych elementów w realizacji tej inwestycji. Ten etap projektu przeprocesowaliśmy wspólnie z Departamentem PPP Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju i jesteśmy przekonani, że wspólnymi siłami osiągniemy sukces, znajdując odpowiedniego partnera biznesowego - mówi Adam Meller - prezes Zarz ądu Morskiego Portu Gdynia SA.
Najważniejsze inwestycje w 2018 r. na Pomorzu:
POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?