Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Port Gdański Eksploatacja, największy operator w gdańskim porcie, inwestuje w nowoczesny sprzęt przeładunkowy

MT
PGE
W ubiegłym tygodniu na nabrzeżu Szczecińskim wyładowano dwa nowe żurawie samojezdne Liebherr LHM 28. Nowe żurawie mają udźwig maksymalny 84 tony i wysięg 40 metrów, a pracując w tandemie będą miały zdolność do przeładunku nawet 100 tonowych ładunków.

Sprzęt na nabrzeżu Szczecińskim pozwoli jeszcze bardziej rozszerzyć zakres działalności spółki i podejmować się coraz liczniejszych przeładunków sztuk ciężkich, projektów cargo, konstrukcji stalowych oraz maszyn i pojazdów.
Żurawie LHM 280 zwiększą również ratę przeładunkową towarów masowych, a zastosowany nowoczesny napęd oparty na silniku diesla spełnia normy EU stage V/EPA Tier 5 final.

To kolejna zrealizowana inwestycja w nowe urządzenia przeładunkowe, która jest związana z rozwojem działalności w zakresie zwiększenia przeładunków towarów masowych. W ubiegłym roku zakończyły się dostawy 3 żurawi samojezdnych Liebherr LHM 550, które wydajnie pracują na nabrzeżu Dworzec Drzewny.

LHM 550 jest idealnym rozwiązaniem do wysoce wydajnego przeładunku materiałów sypkich oraz wszelkich Project Cargo, maksymalny udźwig wynosi 124 tony. Szeroki wybór dostępnych chwytaków sprawia, że tym sprzętem można obsługiwać zarówno węgiel, zboże, rudy, złom, ale także ładunki skonteneryzowane niezależnie od wielkości kontenera.

Napęd żurawia składa się z silników wysokoprężnych i elektrycznych. Urządzenie może również pracować wyłącznie w trybie elektrycznym. Jest to ważny wkład w bezemisyjną obsługę towarów.

PGE inwestuje nie tylko w żurawie. W ubiegłym roku odebrała taśmociąg RIMO SL1400/M, który znacząco przyśpieszył proces załadunku. Jest to bardzo wydajne urządzenie, dedykowane pod towary sypkie. Do jego pracy nie są potrzebne rampy ani inne urządzenia stacjonarne, ponieważ materiały są ładowane bezpośrednio z ciężarówek. Taśmociąg wykorzystywany jest m.in. do przeładunku zboża.

Port Gdański Eksploatacja największym i najbardziej uniwersalnym operatorem przeładunkowym w polskich portach morskich. Dysponuje 8 nabrzeżami o łącznej długości eksploatacyjnej 5 km usytuowanymi wzdłuż Ujścia Martwej Wisły. Dysponuje 650 tys. m kwa. powierzchni składowej i magazynowej. Obsługuje takie towary jak węgiel i koks, stal i wyroby stalowe, złom, konstrukcje, maszyny, samochody, nawozy oraz wiele innych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki