* Przyjrzy się możliwościom poprawy przesiadek z wieczornych kursów linii 146 i 173 na pociągi SKM do Gdańska -po zaznajomieniu się z nowym rozkładem jazdy SKM, który wchodzi w życie w niedzielę, 13 grudnia.
* Będzie dążyć do synchronizacji rozkładów linii gdyńskich z gdańskimi na pętli Sopot Reja. Nie wyklucza też wydłużenia w przyszłości trasy linii S czy 181 do Oliwy, ale wiązałoby się to ze współfinansowaniem przedsięwzięcia przez Gdańsk.
* Wydłuży do wieczora kursowania linii K w dni robocze i wprowadzi kursy w soboty. Dzięki temu poprawi się połączenie Chwarzna z Obłużem.
* Dopasuje odjazdy autobusów 141 z ul. Sosnowej do przyjazdów autobusów z kierunku Chwarzna.
* Przeprowadzi badania, czy zasadna jest zmiana kategorii przystanku "Zespół Szkół Budowlanych" przy ul. Kopernika z warunkowego na stały.
* Przeprowadzi badania, jak duże jest zapotrzebowanie, by linia 181 jeździła na stałe przez Brodwino. Jeśli okaże się, że jest taka potrzeba, wówczas ZKM skalkuluje koszty i przedstawi władzon Sopotu - z propozycją do wpisania ich w budżet na 2011 r.
* Jeśli poprawi się sytuacja drogowa w rejonie skrzyżowania Śląskiej z 10 lutego, rozważy, "w miarę możliwości finansowych", uruchomienie linii pospiesznej Y, która na próbę kursowała z Dąbrowy do centrum podczas Europejskiego Dnia bez Samochodu.
* Rozważa rozszerzenie funkcjonowania linii obsługujących Orłowo - m.in. poprzez zwiększenie liczby trolejbusów 21, ale tylko na gdyńskim odcinku. Zwiększenie ich liczby na trasie do Sopotu jest raczej niemożliwe - władze kurortu w przeszłości zrezygnowały z kursowania tej linii wieczorami oraz w niedziele, tłumacząc to niskim popytem.
* Utworzy przystanek "Cechowa" dla linii X.
* Zmieni jeden z kursów linii 173 (autobus przyjeżdżający o godz. 7.04 na dworzec w Rumi), tak by był on skomunikowany z SKM.
* Rozszerzy zakres kursowania linii G, do zoo w Oliwie. Czytelnicy sugerowali, by jeździła też we wrześniu.
* Zaprogramuje elektroniczne wyświetlacze w pojazdach tak, aby pokazywały kolejne przystanki.
* Sukcesywnie poprawiać będzie oznakowanie przystanków (wyraźniejsze nazwy i numery linii), będą też przykładać większą wagę do ich estetyki.
* Z powodu zbyt małego popytu nie zostaną zrealizowane postulaty uruchomienia linii z Karwin do Cmentarza Witomińskiego, z Witomina do Orłowa, Fikakowa czy CH "Wzgórze". Linie pospieszne nie będą się zatrzymywać u zbiegu Wielkopolskiej z al. Zwycięstwa, linia 192 nie będzie jeździć częściej, nie będzie też więcej porannych kursów S i 187 z Sopotu do Gdyni.
* Nie zostaną zsynchronizowane rozkłady linii 109 i 182, gdyż ZKM wychodzi z założenia, że więcej osób korzysta z obu tych linii na Obłużu niż przesiada się z jednej do drugiej w drodze z Babich Dołów na Obłuże Górne.
* Na postulat o uprzywilejowanie komunikacji miejskiej w ruchu drogowym, np. na skrzyżowaniach, otrzymaliśmy odpowiedź: "Jesteśmy jak najbardziej za, z chęcią wprowadzilibyśmy je we wszystkich możliwych miejscach, ale nie zależy to od ZKM.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?