- Od czasu uzyskania decyzji środowiskowej na budowę PKM zmieniły się przepisy dotyczące stosowania ekranów akustycznych - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik PKM. - Zostały zliberalizowane i na naszej trasie postawimy mniej ekranów. Wykonaliśmy ponowną analizę akustyczną, by sprawdzić, które z pierwotnie projektowanych ekranów pozostaną, a z których można zrezygnować.
Jak zapewnia rzecznik PKM, linię kolejową zaprojektowano jako maksymalnie wyciszoną. Zastosowano na niej specjalne podkłady z systemem mocowania szyn tłumiącym drgania. Zakupiono nowoczesne, ciche szynobusy.
Do 17 listopada właściwe organy administracji rządowej i samorządowej oraz właściciele i użytkownicy terenów objętych inwestycją, a także przyległych do nich mogą składać do RDOŚ w Gdańsku wnioski, uwagi lub zastrzeżenia do zmiany lokalizacji i liczebności ekranów akustycznych między Gdańskiem Wrzeszczem a lotniskiem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?