Takie wnioski sformułowano wczoraj podczas konferencji "Gdynia portem głębokowodnym", która odbyła się w Warszawie. W spotkaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele rządu, parlamentarzyści, samorządowcy, naukowcy.
Monika Niemiec-Butryn, zastępca dyrektora Departamentu Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi w Ministerstwie Infrastruktury, zapewniła, iż administracja rządowa ma na uwadze konieczność rozwoju polskich portów, nie tylko tego w Gdyni, lecz także w Gdańsku i Szczecinie - Świnoujściu.
Gdynia: Setki milionów złotych na inwestycje w porcie
- Opracowujemy strategie sektorowe, w tym strategię rozwoju transportu - mówi Monika Niemiec-Butryn. - Zaczęliśmy także prace nad nowym programem rozwoju portów morskich. Na temat głębokości portu w Gdyni toczą się rozmowy. Kilka razy już spotykaliśmy się w tej sprawie z jego zarządem.
Wątpliwości co do tego, iż port w Gdyni musi zostać pogłębiony, nie ma dr Maciej Matczak z Katedry Eksploatacji Portów Akademii Morskiej w Gdyni. Przedstawił on analizę, z której wynika, że niemal połowa kontenerowców, zamawianych obecnie w stoczniach przez armatorów, to statki, które transportować będą powyżej 10 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych). Jeśli gdyński port nie zostanie pogłębiony i wyposażony w większą obrotnicę, jednostki takie w przyszłości nie będą mogły do niego wpływać. - Nie możemy czekać - uważa. - Musimy inwestować już dzisiaj, aby gonić konkurentów.
Co na ten temat myśli prezydent Szczurek? Co zapowiada prezes ZMPG? Czytaj na portalu gdynia.naszemiasto.pl
Dlaczego pszczoły są ważne?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?