Wschodnia obwodnica Łodzi. Kiedy może powstać i jak ma mieć przebieg?
O koncepcji budowy wschodniej obwodnicy Łodzi mówili w poniedziałek (2 kwietnia) prezydent Łodzi Hanna Zdanowska oraz Robert Kolczyński, dyrektor Departamentu Strategii i Rozwoju UMŁ. Nowa droga miałaby zaczynać się od wjazdu na autostradę za Nowosolną, przecinać Pomorską koło ul. Arniki, wiaduktem przejść nad torami koło stacji Łódź-Widzew, wbić się w istniejącą ulicę Puszkina, a później na jej dobudowanym przedłużeniu przejść koło zielonych terenów Młynka a następnie jako tzw. obwodnica Wiskitna dotrzeć do trasy Górna.
W sumie do wybudowania razem z całą obwodnicą Nowosolnej jest aż 15 km. Całość miałaby kosztować około 450 mln zł i – jak przyznała prezydent Hanna Zdanowska – konieczne jest pozyskanie unijnego dofinansowania bez którego nie ma środków na mającą kosztować na 350 mln zł część północną.
Obwodnica Wiskitna już w przyszłym roku
Jednak na południowym odcinku plany są już bardzo konkretne, a środki w budżecie miasta mają być zagwarantowane. W przyszłym roku wiosną ma być wbita pierwsza łopata na budowie obwodnicy Wiskitna czyli odcinka przyszłej obwodnicy między ulicą Małego Rycerza, a aleją 600-lecia Łodzi. Fundusze na ten cel są już zarezerwowane, jest projekt, decyzja środowiskowa i pozwolenie na budowę. Prace mają potrwać do końca 2026 r.
W ciągu dwóch lat mieszkańcy Wiskitna zdecydowanie odczują wyprowadzenie ruchu ciężarowego z Jędrzejowa Przemysłowego w kierunku autostrady – zapewniał Kolczyński.
Także w przyszłym roku ma rozpocząć się remont ulicy Puszkina między rondem Sybiraków a ul. Dąbrowskiego.
Ulica Puszkina jest z jednej strony zdecydowanie przeskalowana, z drugiej nieprzystosowana do ruchu samochodów ciężarowych na Dąbrowie Przemysłowej – mówił dyrektor Kolczyński.
Natomiast odcinek między rondami Sybiraków i Inwalidów jest już wyremontowany, gotowy jest też układ drogowy między magazynami przy ul. Jędrzejowskiej.
Wschodnia obwodnica Łodzi. Jak będzie wyglądać?
Obwodnica Łodzi na nowych odcinkach ma mieć dwa oddzielone pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku, będą jej towarzyszyć chodniki i drogi rowerowe lub ciągi pieszo-rowerowe.
Jak podkreślał dyrektor Kolczyński wschodnia obwodnica Łodzi ułatwi dojazd nie tylko mieszkańcom wschodnich osiedli Łodzi.
Odciąży także Śródmieście, albowiem ruch tranzytowy nie będzie musiał fokusować się na al. Rydza-Śmigłego i skrzyżowania Marszałków – zauważył.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?