Rzeczony teren jest niezagospodarowany. Jest tam niewielka zabudowa składająca się głównie z domów jednorodzinnych.
- Dotychczas proponowane rozwiązania komunikacyjnej powodowały bardzo dużą zajętość terenu. W nowym projekcie planu zaproponowano wykonanie skrzyżowania z lokalnym układem drogowym - mówiła podczas sesji Rady Edyta Damszel-Turek, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska.
Plan został przegłosowany przez radnych Koalicji Obywatelskiej i Wszystko dla Gdańska. Przeciwko jego przyjęciu zagłosowali radni Prawa i Sprawiedliwości. Radny z klubu PiS, Waldemar Jaroszewicz, wspierał mieszkańców i lokalnych społeczników w działaniach przeciwko planowi w proponowanej formie.
Budowa Nowej Wyzwolenia ma docelowo przenieść ciężki ruch samochodowy na południe od istniejącej zabudowy mieszkaniowej, co ma uspokoić i ograniczyć ruch na ul. Wyzwolenia.
Przed kilkoma miesiącami grupa aktywistów i mieszkańców złożyła liczne uwagi do proponowanego planu miejscowego. Podpisało się pod nimi 555 osób. Wszystkie uwagi zostały odrzucone przez BRG.
Domagaliśmy się, by odrzucić plan w całości. Mieszkańcy są przeciwko. Radni PiS-u stanęli po stronie mieszkańców, w przeciwieństwie do koalicji rządzącej. W tym tygodniu składamy petycję w tej sprawie. Da to mieszkańcom nadzieję. Chcemy zaskarżyć uchwałę Rady Miasta u wojewody. Liczymy, że się do tego przychyli. W petycji pokazujemy, że jesteśmy przeciwko. Naszym zdaniem ciężki ruch powinien przebiegać wzdłuż torów kolejowych - mówi Łukasz Hamadyk, przewodniczący zarządu dzielnicy Nowy Port oraz prezes stowarzyszenia Gdańsk Tworzą Mieszkańcy.
Postulaty mieszkańców dotyczyły m.in. zmniejszenia powierzchni biologicznie czynnej. Jak odpowiedziało BRG, plan zachowuje 30 proc. powierzchni czynnych, a w niektórych miejscach nawet 80 proc. BRG nie potwierdza zarzutu o przekroczeniu norm hałasu. Zaprzecza też uwadze o niewystarczającej liczbie miejsc parkingowych wzdłuż Nowej Wyzwolenia (przelicznik wynosi 1,2 miejsca parkingowego na mieszkanie).
Odrzucono też uwagi dot. braku szerokich konsultacji społecznych. Jak podaje BRG spotkań w tej sprawie było kilkadziesiąt. BRG zaprzecza też jakoby nowa ulica miała niekorzystny wpływ na ruch samochodowy na starej ul. Wyzwolenia.
Jak czytamy w opisie planu:
"Wzdłuż projektowanej ulicy tzw. Nowej Wyzwolenia, odcinka Nowej Letnickiej oraz kanału melioracyjnego wprowadzono szpalery zieleni wysokiej, ustalono też drzewa do zachowania. Utrzymano powiązanie piesze prowadzące do ul. Oliwskiej oraz wytyczono nowe – na przedłużeniu ulicy dojazdowej i nowego skrótu od ul. Letnickiej do ul. Oliwskiej. Ustalona wielkość powierzchni biologicznie czynnej pozwoli na realizację nieco większej powierzchni terenów zieleni niż przewidywały to dotychczas obowiązujące plany. Dodatkowo, dla nowej zabudowy mieszkaniowej ustalono wymóg realizacji rekreacyjnej zieleni przydomowej. Wymóg realizacji trzech ciągów pieszych ułatwi przemieszczanie się pieszych na terenach o przeznaczeniu mieszkaniowo-usługowym. Ciąg pieszo-rowerowy wyznaczony wzdłuż rowu melioracyjnego usprawni z kolei komunikację w kierunku północ-południe. Dodatkowo wyznaczono trasy rowerowe wzdłuż ulicy tzw. Nowej Wyzwolenia oraz tzw. Nowej Letnickiej".
Najważniejsze wydarzenia ostatnich dni:
POLECAMY w SERWISIE DZIENNIKBALTYCKI.PL:
- Kalendarz niedziel handlowych w 2019 roku. Sprawdź!
- Dyskonty nie będą mogły sprzedawać produktów marek własnych?
- Po raz trzeci padła główna wygrana w "Milionerach"!
- TOP 100 największych firm na Pomorzu [RANKING]
- Tak mieszka Robert Lewandowski [zdjęcia]
- Nauczyciel płakał, jak poprawiał. Zobacz najlepsze teksty uczniów i nauczycieli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?