Jeśli uda się znaleźć finansowanie i prace zostaną zrealizowane do 2020 r., jak planują reprezentanci PKP PLK, będzie to najbardziej kosztowna inwestycja w Gdyni w ostatnim dziesięcioleciu. Dla porównania, na dokończenie Trasy Kwiatkowskiego i połączenie jej z obwodnicą wydano nieco ponad 231 mln zł.
Czytaj także: Port w Gdyni wyda w ciągu najbliższych dwóch lat ponad 737 mln zł na inwestycje
Samo sporządzenie studium wykonalności to koszt prawie 1,4 mln zł netto. Dokument obejmie swoim zakresem stację, aktualnie obsługującą Port Gdynia wraz z infrastrukturą towarzyszącą oraz jej powiązania z siecią kolejową. Jest to teren łącznie aż 70 hektarów, znajduję się na nim ponad 160 km torów i 400 rozjazdów. Dokument odpowie na pytanie, w jaki sposób przebudować stację, obsługującą port, aby mogła efektywnie spełniać swoją rolę w przyszłości. Analizy uwzględnią plany rozwojowe Gdyni, portu oraz kontrahentów, korzystających obecnie z infrastruktury kolejowej.
Prace nad studium zakończą się we wrześniu 2015 r. Projekt sporządzenia dokumentu współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.
- Realizowane przedsięwzięcie potwierdza dążenie PLK do rozwoju sieci kolejowej i zapewnienia przewoźnikom dobrego dostępu do obszarów ważnych gospodarczo, w tym do portów morskich - mówi Remigiusz Paszkiewicz prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Dobre wykorzystanie tych terenów będzie sprzyjać rozwojowi miast portowych.
Czytaj więcej: Polskie Koleje Państwowe inwestują na terenie Portu Gdynia [ZDJĘCIA]
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?