Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pierwszy prom na świecie zasilany metanolem z Remontowa SA - prace na półmetku

Redakcja
Pierwszy prom na świecie zasilany metanolem z Remontowa SA - prace na półmetkuStena Germanica
Pierwszy prom na świecie zasilany metanolem z Remontowa SA - prace na półmetkuStena Germanica mat. prasowe
Półmetek osiągnęły trwające w Gdańskiej Stoczni "Remontowa" SA z Grupy Remontowa Holding prace nad przebudową promu Stena Germanica. Od końca marca Olbrzymi, 240-metrowy prom pasażersko-samochodowy rozpocznie kursowanie jako pierwszy napędzany metanolem. Stena Line będzie pierwszym na świecie przewoźnikiem posiadającym w swojej flocie statek napędzany nowym paliwem, które znacząco zmniejszy emisję siarki i cząstek stałych w porównaniu do wcześniej stosowanych paliw statkowych.

- Modernizacja statku przebiega z powodzeniem. W Stena Line jesteśmy niezwykle dumni, że możemy przyczynić się do rozwoju całej naszej branży. Naszym celem było wprowadzanie innowacji dla dobra klientów i całego społeczeństwa. Bycie pierwszym przewoźnikiem na świecie posiadającym statek z napędem na metanol to wielki krok w kierunku idei zrównoważonego transportu. Realizacja tego projektu była możliwa dzięki dobrej współpracy naszego zespołu technicznego z firmami Wärtsilä i Methanex. - powiedział Carl-Johan Hagman, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line.c

Projekt realizowany jest przez armatora Stena Line we współpracy z Wärtsilä - wiodącym producentem silników, portami w Göteborgu i Kilonii oraz największym na świecie producentem i dostawcą metanolu - firmą Methanex Corporation. Przebudowa Stena Germanica rozpoczęła się pod koniec stycznia i ma zostać ukończona pod koniec marca. Przedsięwzięcie finansowo wspierane jest przez unijny projekt „Autostrady Morskie", a jego całkowity koszt wynosi około 22 mln euro.

Wärtsilä wraz ze Stena Teknik (firmą z grupy Stena Sphere, do której należy też koncern promowy Stena Line) opracowała metodę adaptacji silników statkowych do nowego paliwa. Silniki Stena Germanica będą zasilane metanolem jako paliwem głównym oraz MGO (Marine Gas Oil) – wykorzystywanym dodatkowo.

Emisja zanieczyszczeń przy użytkowaniu metanolu jest porównywalna do LNG, uważanego obecnie za najczystsze paliwo, ale zapotrzebowanie na specjalną infrastrukturę jest znacznie mniejsze, a obsługa - znacznie prostsza.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki