Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

OT Logistics zbuduje w Gdańsku terminal. Będzie w nim przeładowywać oraz składować zboża i pasze

Redakcja
OT Logistics zbuduje w Gdańsku terminal. Będzie w nim przeładowywać oraz składować zboża i paszeTerminal powstanie na lewo od DCT
OT Logistics zbuduje w Gdańsku terminal. Będzie w nim przeładowywać oraz składować zboża i paszeTerminal powstanie na lewo od DCT Zarząd Morskiego Portu Gdańsk
Pięć lat potrwa budowa nowego terminalu przeładunkowego i składowego w gdańskim porcie. Zarząd portu i firma OT Logistics podpisali umowę przedwstępną w sprawie 30-letniej dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym o pow. ok. 26 hektarów. Zobowiązuje ona do zawarcia umowy przyrzeczonej.

- Podpisana umowa istotnie przybliża nas do zakończenia transakcji, o której przeprowadzenie staraliśmy się od kilku lat. Budowa terminalu w gdańskim porcie będzie dużą inwestycją, która może mieć wpływ nie tylko na sam port i region, w którym się znajduje, ale na całą polską gospodarkę - tłumaczy Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics SA. - Mamy nadzieję, że dzięki niemu będziemy bardziej konkurencyjni zwłaszcza w obsłudze towarów agro, której nie prowadzi na dużą skalę obecnie żaden inny krajowy port. Tymczasem popyt na tego typu usługi jest duży i wciąż rośnie.
Inwestycja w Gdańsku stanowi realizację celów przedstawionych przy okazji debiutu spółki na giełdzie dwa lata temu. Terminal przystosowany i wykorzystywany będzie do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów o zdolności przeładunkowej nie mniejszej niż 2 mln ton rocznie (w 2014 r. porty OTL przeładowały łącznie ok. 8 mln ton towarów).

Zakończenie inwestycji nastąpić ma w terminie do 60 miesięcy od daty wydania nieruchomości.

Umowa dzierżawy nieruchomości w porcie w Gdańsku zostanie zawarta do 30 dni od zakończenia procedury formalnej. Może to nastąpić na przełomie września i października br.
Na 26 hektarach, na których powstanie terminal, znajduje się część pirsu rudowego, magazyny oraz betonowe silosy, będące częścią niedoszłego Euro Portu, planowanego przez kanadyjskiego inwestora przed laty.
Grupa OT Logistics, z dominującym kapitałem polskim, świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Grupa składa się z kilkudziesięciu spółek różnej wielkości oraz różnym profilu działalności. Operuje nie tylko na rynku przewozów towarów żeglugą śródlądową, ale działa także w takich obszarach jak spedycja morska i kolejowa oraz przeładunki w portach morskich.

Usługi prowadzone są w terminalach w Świnoujściu, Kołobrzegu oraz Gdyni, porcie śródlądowym we Wrocławiu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki