Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Obwodnica Starogardu Gdańskiego. Zbadają natężenie ruchu na berlince

Ewa Macholla
Teraz ruch tranzytowy odbywa się drogą krajową nr 22, która przebiega przez centrum miasta, co denerwuje mieszkańców
Teraz ruch tranzytowy odbywa się drogą krajową nr 22, która przebiega przez centrum miasta, co denerwuje mieszkańców kinga furtak
2 tysiące złotych będzie kosztować samorząd badanie natężenia ruchu na berlince. Władze miasta jednak nie oszczędzają, bo nadal walczą o obwodnicę Starogardu. Ostatnie badania przepustowości, wykonane latem 2012 roku wykazały, że przez skrzyżowanie krajówki z ul. Niepodległości przejeżdża średnio blisko 30-38 tys. pojazdów w ciągu doby.

Choć od ogłoszenia listy projektów, które zostały wpisane do rządowego programu budowy dróg i autostrad na lata 2014-2020, minęło trochę czasu, to władze samorządowe Starogardu Gdańskiego się nie poddają. Znaleziono właśnie argument, który może ułatwić przekonanie Ministerstwa Transportu do konieczności budowy obwodnicy.

- Na pewno nie składamy broni w tym temacie - podkreśla Zbigniew Toporowski, sekretarz miasta. - Argumentem, który może przekonać władze centralne do budowy obwodnicy Starogardu, powinno być natężenie ruchu.

Takie badania wykonuje się na drogach, które są najbardziej uczęszczane. W przypadku stolicy Kociewia chodzi o drogę krajową nr 22, zwaną też berlinką, która przebiega przez centrum miasta. Ostatnie badania przepustowości zostały wykonane latem 2012 roku. Wówczas wykazano, że przez skrzyżowanie krajówki z ul. Niepodległości przejeżdża średnio blisko 30 tysięcy pojazdów w ciągu doby. Bywały jednak okresy, gdy liczba ta sięgała nawet 38 tysięcy! Około 2 tysięcy samochodów to tiry.

Jakie będą wyniki planowanych przez władze miasta badań?
- Możemy się spodziewać, że obecnie natężenie ruchu jest jeszcze większe - przyznaje Toporowski.

Samorządowcy celowo planują wykonać te badania niebawem i zdają sobie sprawę, że nie zostało zbyt wiele czasu. Powód? Mają nadzieję, że uda się znaleźć dodatkowe środki. Jak wyjaśnia sekretarz Toporowski, szansą dla Starogardu mogą być rozstrzygnięcia przetargów na budowę obwodnic, które już zostały wpisane do programu. Może się bowiem okazać, że wartość poszczególnych inwestycji będzie niższa niż pierwotnie zakładano. To z kolei oznaczałoby, że znajdą się środki na inne zadania, w tym być może i na obwodnicę Starogardu.

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki