Remont linii kolejowej z Malborka do Kwidzyna w maju 2018 r....

    Remont linii kolejowej z Malborka do Kwidzyna w maju 2018 r. Zastępcze autobusy już w marcu? [list czytelnika]

    Piotr Piesik

    Dziennik Bałtycki

    Dziennik Bałtycki

    Prace na linii Malbork-Kwidzyn rozpoczną się w maju 2018 r.

    Prace na linii Malbork-Kwidzyn rozpoczną się w maju 2018 r. ©Michał Borejko

    Linia kolejowa nr 207 na odcinku z Malborka do Kwidzyna ma być w tym roku remontowana. W czasie prac na jednotorowej linii uruchomiona zostanie oczywiście komunikacja zastępcza. Pasażerowie zaalarmowali nas, że zastępcze autobusy mają zacząć kursować dużo wcześniej, zanim ruszą prace na torowisku.
    Prace na linii Malbork-Kwidzyn rozpoczną się w maju 2018 r.

    Prace na linii Malbork-Kwidzyn rozpoczną się w maju 2018 r. ©Michał Borejko

    Przewozy Regionalne w porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim zamierzają przerzucić nas - pasażerów z linii Kwidzyn - Malbork - do zastępczych autobusów już 12 marca - pisze do nas Marek Stokowski, codziennie dojeżdżający pociągiem do pracy z Ryjewa. - Nie byłoby w tym nic specjalnie dziwnego, przecież trwa modernizacja linii kolejowej, gdyby nie fakt, że prace na naszym odcinku zaczną się dopiero … 28 maja!
    Nie liczą się pasażerowie, którzy będą dojeżdżać o pół godziny dłużej w jedną stronę, w niewygodzie i tłoku. Będą kursować stare autobusy, a w tym czasie nie będzie jeszcze żadnych prac przy torach. O co tu chodzi? - pyta nasz Czytelnik.

    Zakład Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni obiecał przysłać wyjaśnienia mailem, lecz do chwili obecnej tego nie uczynił.

    Sprawą zainteresowaliśmy Józefa Sarnowskiego, wiceprzewodniczącego Sejmiku, którego interwencja niedawno zapobiegła niekorzystnym dla pasażerów zmianom rozkładu jazdy na linii nr 207.

    - Departament Infrastruktury urzędu marszałkowskiego przekazał mi, że linia kolejowa ma być czynna do ostatnich dni przed rozpoczęciem prac. O konkretnym terminie decydować będą Polskie Linie Kolejowe. Być może informacja o wcześniejszym zamknięciu linii wzięła się stąd, że początkowo planowano zacząć remont w marcu, potem przesunięto na maj - wyjaśnia Józef Sarnowski. - Przy okazji wyjaśniłem też kwestię autobusów zastępczych, bo przecież organizatorem przewozów jest urząd marszałkowski.

    Warunki, jakie mają spełniać autobusy wykonujące komunikację zastępczą, są określone w zamówieniu publicznym na remont linii, więc jeśli wykonawca podstawi zdezelowane busy, pasażerowie proszeni są o sygnały w tej sprawie. Mają tam kursować autobusy niskopodłogowe, zapewniające odpowiedni komfort podróży.

    Urząd marszałkowski rozważa nawet wprowadzenie dwóch alternatywnych tras przewozów. Jedna ma prowadzić tylko przez duże miejscowości powiatowe, zapewniać najszybsze dotarcie do stacji końcowej. Druga trasa wieść będzie przez pozostałe miejscowości, gdzie są przystanki kolejowe.

    Zobacz też: Wiceminister Kazimierz Smoliński w Gdańsku o kolejowych inwestycjach (3.07.2017)


    POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY:



    Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]



    Egzamin na prawo jazdy 2018 - zmiany



    Bulwersująca kontrola biletów w Gdańsku



    Nieoznakowane radiowozy marki BMW dla pomorskiej policji



    Refleks kierowcy autobusu uratował 2 osoby!






    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    WARTO WIEDZIEĆ

    PRZEPISY

    PORADY