Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy stoją i się denerwują. Co sądzą o przejazdach kolejowych przecinających Gdynię?

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
Wideo
od 16 lat
Odwiedziliśmy sławny w całej Gdyni przejazd kolejowy na ul. Puckiej. Ten sam, na którym codziennie tworzą się długie korki. Co o przejeździe sądzą sami mieszkańcy?

Przejazdy przez ul. Pucką w Gdyni zmorą mieszkańców

Długie korki spowodowane ciągle zamkniętym szlabanem. To niestety codzienność mieszkańców w tej części miasta. Tunel na ul. Puckiej mieszkańcy Chyloni obiecany mieli już od kilku lat. Kierowcy nazywają to miejsce przeklętym, po okolicznych torach regularnie jeżdżą pociągi, co uniemożliwia podnoszenie szlabanu.

- Przed tym szlabanem są wieczne korki, a rozwiązania są, wystarczyłoby zbudować wiadukt, tak jak w innych miejscowościach - słyszymy na Chyloni. - Tam jakoś dało się wypracować rozwiązanie. A tu u nas tyle lat i nic. Trzeba jakoś nad tym pomyśleć. Bo ten przejazd kolejowy to znają kierowcy w całej Polsce.

- Mam sklep warzywny na ul. Gniewskiej i często jeździłem tamtędy do hurtowni warzywnej, ale byłem zmuszony zmienić trasę i jeżdżę inaczej, bo po prostu nie wiadomo tutaj, ile będziemy stać. To nie są dwie czy trzy minuty, czasem stoimy nawet po pół godziny.

- Ta sprawa ciągnie się od wielu lat - usłyszeliśmy od jednego z gdyńskich kierowców. - Co wybory obiecują, że zrobią z tym porządek, a nic się nie zmienia. Widzimy, że w dalszej części ulicy Puckiej trwa remont przejazdu kolejowego, ale tak naprawdę wiemy, że ta część jest o wiele ważniejsza. Od lat ta część przejazdu się korkuje, ludzie przechodzą na dziko. Trzeba coś z tym w końcu zrobić.

Przypomnijmy, że na innym odcinku ul. Puckiej w Gdyni, nad portowymi torami, budowany jest obecnie inny, 185-metrowy, wiadukt drogowy, który podniesie poziom bezpieczeństwa na styku dróg z torami prowadzącymi do portu morskiego. Na obiekcie przy ul. Puckiej gotowa jest podpora tymczasowa na potrzeby budowy konstrukcji wiaduktu, przygotowywany jest teren pod budowę murów oporowych. Zakończenie robót dotyczących części konstrukcyjnej wiaduktu nad torami planowane jest do końca 2023 r.

Kiedy w 2019 roku miasto Gdynia podpisało porozumienie z PKP PLK, urzędnicy podkreślali, że tunel pod ul. Pucką będzie budowany przez PKP PLK w ramach projektu „Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk”, wiemy, że w pierwszej fazie zadania realizowano m.in. opracowanie dokumentacji przedprojektowej i projektowej dla całego projektu. Faza II w perspektywie finansowej 2021-2027 to właśnie roboty budowlane.

W lipcu 2023 roku senator Sławomir Rybicki skierował do oświadczenie do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, w którym dopytywał o prace związane z realizacją inwestycji.

- W przypadku odcinka Gdynia Chylonia – Lębork (ze stacją Lębork) trwają prace projektowe oraz uzyskiwane są decyzje administracyjne niezbędne do realizacji robót. Ogłoszenie przetargów na roboty dla tego odcinka planowane jest na II połowę 2024 r., natomiast rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w II kw. 2025 r., a ich zakończenie w II kw. 2028 r. - odpowiedział senatorowi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki