Kolos o nazwie MV Dyna Pure, którego portem macierzystym jest Singapur, mierzy aż 210 m, ma ponad 32 m szerokości i zanurzenie 11,5 m. Do Gdyni przetransportował z Argentyny ładunek dokładnie 51 370 ton - ponad 10 tys. ton kukurydzy oraz 41 tys. ton śruty sojowej.
To znacznie więcej niż statki, które zazwyczaj zawijają do terminalu. Przeciętnie mają one ładowność 30 -40 tys. ton. Rozładunek tak dużych zapasów żywności, jakie przypłynęły wraz z MV Dyna Pure, potrwać może nawet kilka dni, tym bardziej że operację utrudnia niesprzyjająca pogoda, minusowe temperatury.
Choć kolos z Singapuru jest największym statkiem, jaki kiedykolwiek zawinął do Morskiego Terminalu Masowego Gdynia, na jego wizycie możliwości terminalu się nie kończą, przy nabrzeżu Holenderskim bowiem cumować mogą już masowce o zanurzeniu nawet 12,7 m. Na dodatek port jest właśnie pogłębiany.
Co ważne dla MTMG, zawinięcie do portu MV Dyna Pure spowodowało, iż już na pewno w tym roku pobity zostanie rekord przeładunków terminalu.
- Przekroczy on wskaźnik ponad 4 mln ton - mówi Adam Schmidt z biura prasowego MTMG. - To znakomity wynik, zdecydowanie najlepszy od 15 lat.
MTMG jest podmiotem zależnym od Zarządu Morskiego Portu Gdynia. Zajmuje się głównie przeładunkami, składowaniem i big-bagowaniem towarów masowych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?