Urząd Marszałkowski przetarg na przewóz pasażerów kolejami na Pomorzu podzielił jak w poprzednich latach na dwie części: aglomeracyjną i regionalną. Tradycyjnie także do każdej z nich zgłosiło się po jednym przewoźniku - do pierwszej PKP SKM Trójmiasto, do drugiej Przewozy Regionalne. Pojawił się jednak kłopot: SKM zażądało za swoje usługi o prawie 4 mln zł więcej, niż na obsługę linii aglomeracyjnej zarezerwowały władze województwa (50 mln zł). Jak podkreśla odpowiedzialny za sprawy transportowe wicemarszałek Ryszard Świlski, o powtórzeniu przetargu nie ma mowy - zwyczajnie nie ma na to czasu.
Zgrzyt spowodowała załączona przez władze województwa do przetargowego ogłoszenia propozycja nowego rozkładu jazdy pociągów, który ma wejść w życie 9 grudnia. Zakłada on zwiększenie liczby składów na linii aglomeracyjnej. Miałyby one według tych planów poza godzinami szczytu kursować nie co kwadrans, jak obecnie, a co 10 minut. Zwiększyć miałaby się też liczba pociągów nocnych.
Czytaj także:
Już przy ogłoszeniu przetargu powszechnie pojawiały się głosy, że przy dużej liczbie wykonywanych obecnie prac torowych i infrastrukturalnych na linii aglomeracyjnej SKM bardzo trudno byłoby sprostać rozkładowym założeniom marszałka.
- Taborowo podołalibyśmy temu zadaniu. Jeśli jednak pociągi mają kursować częściej, to musieliśmy zaproponować taką, a nie inną kwotę. Teraz ruch jest po stronie władz województwa - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
Obie strony czekają trudne negocjacje.
- Będzie bardzo ciężko znaleźć środki na zwiększenie limitu tego zadania. Musimy bardzo dokładnie przeanalizować obie złożone oferty, ale nie ma dużo czasu. Nowy rozkład wejdzie w życie na początku grudnia, więc kolejne rozpisanie przetargu nie wchodzi w grę - komentuje wicemarszałek Ryszard Świlski.
PKP PLK zmodernizuje na Pomorzu 10 następnych przejazdów kolejowych
Dobre kolejowe wiadomości dla Pomorza ma z kolei PKP PLK. W ramach zadania drugiego projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami” w naszym województwie zmodernizowanych do 2020 roku zostanie 10 przejazdów. Jeden z nich znajduje się na linii nr 208 Działdowo - Chojnice, trzy na linii nr 203 Tczew - Kostrzyn, a pozostałe na linii nr 213 Reda - Hel. Koszt tej inwestycji to ponad 12 mln zł.
Lista z dokładnymi lokalizacjami przejazdów, które poddane zostaną modernizacji:
** [email protected]**
NASZ NOWY CYKL WIDEO:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?