Efektem finalnym będzie elektryfikacja zarówno linii Gdynia - Kościerzyna, jak i włączającej się doń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, a także odgałęzień Glincz - Kartuzy i Somonino - Kartuzy.
Na razie ogłoszono przetargi. Studium wykonalności i dokumentacja przedprojektowa dla II etapu rewitalizacji i modernizacji korytarza kościerskiego wraz z modernizacją urządzeń oraz elektryfikacją linii kolejowych ma być gotowe za rok.
Dla Kartuz ważniejszy jest drugi z przetargów - bo to on sprawi, że zapomniana linia osobowa z Kartuz do Pruszcza Gdańskiego, na 10-kilometrowym odcinku do Glincza, odzyska swoją sprawność.
Wymiana nawierzchni torowej, rewitalizacja wiaduktu i 17 przepustów, wyposażenie linii w nowe urządzenia techniczne a także prace na stacji w Kartuzach mają być gotowe do połowy 2015 r.
- Jak tylko przetarg zostanie rozstrzygnięty, w terenie rozpoczną się prace - zapewnia poseł Stanisław Lamczyk. - Aby na trasie tej pociąg mógł rozwijać wyższą prędkość, potrzebna jest korekta dwóch łuków. Na szlaku zastosowane będą przejazdy najwyższej klasy bezpieczeństwa. Bardzo się cieszę, że otwieramy nowe, nowoczesne, perspektywy komunikacji z Trójmiastem.
[email protected]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?