Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Grupa PGE zmniejsza wydatki na sponsoring. Ucierpi na tym sport, ale nie kultura wysoka

Natalia Grzybowska
Natalia Grzybowska
Karol Makurat
Grupa PGE po dokonaniu analizy projektów sponsorskich podjęła decyzję o zmniejszeniu o połowę wydatków na sponsoring, redukując je o blisko 27 mln zł w 2020 r. To zła wiadomość dla sportu, ale za to nie ucierpi na tym kultura wysoka. To spora ulga dla Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, która i tak musi nadal kombinować, żeby tegoroczego budżetu nie zamknąć na minusie.

- Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią Covid-19 - możemy przeczytać w komunikacie. - Jednocześnie podjęto decyzję o niezmniejszaniu zaangażowania sponsorskiego w mecenat nad instytucjami kultury, m.in. nad filharmoniami w całej Polsce.

- Jestem bardzo usatysfakcjonowany takim stanowiskiem, bo kultura jest w najgorszej sytuacji, gorszej na pewno niż sport. chociaż bardzo współczujemy im takiego obrotu spraw - mówi dyrektor Polskiej Filharmonii Bałtyckiej prof. Roman Perucki. - To niezwykle pokrzepiające, że firma zajmująca się energetyką mimo trudnej sytuacji wspiera kulturę wysoką.

Dodaje, że taka dotacja to dla filharmonii "drugie płuco", bo obok dotacji muszą walczyć o sprzedane bilety, a także pozyskiwać pieniądze z wynajmów oraz innych sposorów.

- To składa się na wynik, który pod koniec roku naogół wychodzi na zero - tłumaczy dyrektor. - Na szczeście nie jest on ujemny. Każdy pieniądz jest tutaj ważny, bo gaże dla artystów, których zapraszamy kosztuja ogromne pieniądze.

- Zastanawiamy się jak to będzie wyglądało po odmrażaniu - mówi. - Planujemy już pierwszy koncert w katedrze papieskiej, żeby ruszyć z kopyta w maju albo czerwcu, bo muzycy muszą grać. Bez ciągłości nie ma poziomu. Nie wiadomo jednak w jaki sposób trzeba będzie usadowić słuchaczy - co drugi czy trzeci rząd? Jaka odległość powinna być zachowana między muzykami? Czy będą musieli grać w maskach? Zaczęliśmy myśleć o graniu online, ale jeżeli słuchacze przywyczają się do słuchania nas w domowym zaciszu to czy zechcą potem wrócić? To jest bardzo trudna sytuacja.

Podkreśla, że wyniki osiągane do marca br. zarówno przychodowe, jak i ilościowe były niezwykle satysfakcjonujące. Każdy z koncertów był grany dla pełnej sali.

- Teraz na nowo będziemy musieli na to pracować - podsumowuje prof. Perucki.

Ponadro grupa PGE zrezygnowała również z zaplanowanych na rok 2020 działań sponsoringowych, zarówno z uwagi na niemożność ich realizacji z powodu Covid–19, jak i z uwagi na analizę wartości wizerunkowej dla Grupy.

Analiza projektów sponsorskich pod kątem ich zasadności i wartości wizerunkowej dla Grupy PGE została przeprowadzona w ramach zapowiedzianego przez Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, przeglądu projektów prowadzonych w Grupie PGE pod kątem ich rentowności i efektywności. Spółki z Grupy PGE zostały zobowiązane do optymalizacji i racjonalizacji działań i skoncentrowaniu się na zadaniach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki