- Jednym z aspektów analizy umów sponsoringowych w Grupie PGE był brak możliwości realizacji świadczeń sponsorskich na rzecz PGE w związku z pandemią Covid-19 - możemy przeczytać w komunikacie. - Jednocześnie podjęto decyzję o niezmniejszaniu zaangażowania sponsorskiego w mecenat nad instytucjami kultury, m.in. nad filharmoniami w całej Polsce.
- Jestem bardzo usatysfakcjonowany takim stanowiskiem, bo kultura jest w najgorszej sytuacji, gorszej na pewno niż sport. chociaż bardzo współczujemy im takiego obrotu spraw - mówi dyrektor Polskiej Filharmonii Bałtyckiej prof. Roman Perucki. - To niezwykle pokrzepiające, że firma zajmująca się energetyką mimo trudnej sytuacji wspiera kulturę wysoką.
Dodaje, że taka dotacja to dla filharmonii "drugie płuco", bo obok dotacji muszą walczyć o sprzedane bilety, a także pozyskiwać pieniądze z wynajmów oraz innych sposorów.
- To składa się na wynik, który pod koniec roku naogół wychodzi na zero - tłumaczy dyrektor. - Na szczeście nie jest on ujemny. Każdy pieniądz jest tutaj ważny, bo gaże dla artystów, których zapraszamy kosztuja ogromne pieniądze.
- Zastanawiamy się jak to będzie wyglądało po odmrażaniu - mówi. - Planujemy już pierwszy koncert w katedrze papieskiej, żeby ruszyć z kopyta w maju albo czerwcu, bo muzycy muszą grać. Bez ciągłości nie ma poziomu. Nie wiadomo jednak w jaki sposób trzeba będzie usadowić słuchaczy - co drugi czy trzeci rząd? Jaka odległość powinna być zachowana między muzykami? Czy będą musieli grać w maskach? Zaczęliśmy myśleć o graniu online, ale jeżeli słuchacze przywyczają się do słuchania nas w domowym zaciszu to czy zechcą potem wrócić? To jest bardzo trudna sytuacja.
Podkreśla, że wyniki osiągane do marca br. zarówno przychodowe, jak i ilościowe były niezwykle satysfakcjonujące. Każdy z koncertów był grany dla pełnej sali.
- Teraz na nowo będziemy musieli na to pracować - podsumowuje prof. Perucki.
Ponadro grupa PGE zrezygnowała również z zaplanowanych na rok 2020 działań sponsoringowych, zarówno z uwagi na niemożność ich realizacji z powodu Covid–19, jak i z uwagi na analizę wartości wizerunkowej dla Grupy.
Analiza projektów sponsorskich pod kątem ich zasadności i wartości wizerunkowej dla Grupy PGE została przeprowadzona w ramach zapowiedzianego przez Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej, przeglądu projektów prowadzonych w Grupie PGE pod kątem ich rentowności i efektywności. Spółki z Grupy PGE zostały zobowiązane do optymalizacji i racjonalizacji działań i skoncentrowaniu się na zadaniach bezpośrednio związanych z prowadzoną działalnością.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?