MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Gdynia: Nowe trolejbusy i zabytek wyjadą na ulice. Nowinki dla pasażerów szykują pracownicy Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Dwa nowoczesne trolejbusy solaris z dodatkowym napędem wprowadziło do ruchu Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. Na ulice miasta wyjedzie ponadto od czwartku niskopodłogowy mercedes z nowym silnikiem. Także ten pojazd wyposażony jest w dodatkowy napęd, pozwalającą kierowcy w wypadku awarii trakcji kontynuować jazdę i znaleźć dogodne miejsce do zaparkowania, tak, aby nie blokował drogi.

To jednak nie koniec nowinek komunikacyjnych, jakie szykują dla pasażerów pracownicy PKT. Firma zakupiła bowiem od Lubelskiego Towarzystwa Ekologicznej Komunikacji zabytkowy trolejbus skoda 9Tr20, który po remoncie także ma wyjechać na ulice Gdyni.

- Koszty jego odnowienia oceniamy na około 400 tys. zł - mówi Marcin Połom z PKT Gdynia. - Postaramy się pozyskać sponsora na te prace. Remont kapitalny pojazdu musiałby odbyć się w Czechach, gdzie skoda została wyprodukowana. Przewiduję, że może wyjechać na ulice Gdyni w drugiej połowie tego roku.

Skoda9Tr20 z 1975 r. to ciekawy trolejbus z tego względu, iż pasjonaci gdyńskiej komunikacji miejskiej wspominają ten model z wielkim sentymentem. Właśnie takie trolejbusy w latach 60 i 70 ubiegłego wieku królowały na ulicach Gdyni, stanowiąc trzon gdyńskiego taboru, doskonale więc pamiętają je starsi gdynianie. Skoda, która trafiła do Gdyni, jeździła w latach 1975-1996 po czeskiej Opawie. W Gdyni po remoncie kursować ma pokazowo na fragmencie linii 21, od gdyńskiego dworca do pętli przez Centrum Handlowym Klif w Orłowie.

Warto podkreślić, że na linii tej jeszcze dwa lata temu eksploatowany był już inny, zabytkowy trolejbus, szwajcarski saurer 4TIILM, stanowiąc wielką atrakcję dla mieszkańców i turystów. To pojazd jeszcze ciekawszy, niż skoda 9Tr20. Zbudowano go w 1957 r., do 1992 r. kursował po ulicach St. Gallen, potem zakupiło i odrestaurowało go PKT. To pojazd na tyle długowieczny, że do dziś porusza się na oryginalnym silniku.

- Jeśli uda się zrealizować nasze plany, pasażerowie na fragmencie linii 21 będą mieli wkrótce możliwość podróży obu zabytkowymi trolejbusami - mówi Marcin Połom.

od 7 lat
Wideo

NATO na Ukrainie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki